Część 1 | Opis przejścia Chuchel Chuchel poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
W tym rozdziale znajdziesz opis przejścia pierwszej części gry, pokrywający pierwsze 7 etapów. W tym rozdziale nauczysz się też, w jaki sposób możesz wchodzić w interakcję ze światem i bohaterami gry.
Etap 1
Przeklikaj wszystkie obiekty, a następnie kliknij ponownie na postać z butelką wody.
- Gdy rozpocznie się rozgrywka, kliknij na wszystkie znajdujące się w pomieszczeniu obiekty (włącznie z kablem leżącym na ziemi), by wejść z nimi w interakcję. Pamiętaj jednak, by nie klikać dwa razy na postać siedzącą u góry ekranu, z butelką.
- Jeśli zależy Ci na osiągnięciu Dzień dobry, kliknij raz na wszystkich znajdujących się na ścianie portretach, by je zdobyć.
- Teraz po prostu kliknij jeszcze raz na wspomnianą postać z butelką by wywołać krótką scenkę, po której rozpocznie się etap 2.
Etap 2
Poruszaj się w prawo.
- Wylądujesz na białym tle, z wiśnią po prawej stronie ekranu i wreszcie pod kontrolą głównego, tytułowego bohatera, Chuchela. Kliknij na owoc, by się do niego zbliżyć.
- Gdy przy owocu pojawi się stworek, kliknij na niego, by wyrzucić go na drugą stronę ekranu.
- Będąc po drugiej stronie ekranu, rozkaż bohaterowi poruszanie się w prawą stronę, klikając po prostu na prawo od niego (wyświetli się ikona czarnych stóp).
Teraz wystarczy tylko kliknąć na owoc, by dotrzeć do kolejnego etapu.
- Gdy postać się przemieści, kliknij ponownie, tym razem przy samej krawędzi ekranu, by Chuchel przemieścił się na lewą stronę.
- Teraz tylko trzeba kliknąć na owoc, by go "zebrać" i rozpocząć kolejny etap przygody.
Etap 3
Do wyboru są dwie opcje, jednak tylko ta z lewej da jakiś efekt.
- Trafisz na planszę z drzewem, na którym wisi pożądana przez bohatera wiśnia.
- Kliknij na drzewo, by wyświetlić dostępne opcje. Masz tutaj dwa sposoby interakcji do wyboru. Wybierz pierwszą ikonę od lewej - druga nie da żadnego rezultatu. Po chwili bohater ściągnie na dół wiśnię i rozpocznie się etap 4.
Etap 4
Kliknij na drugą ikonkę interakcji, by wejść na głowę żółtego stwora.
- Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, kliknij na żółtego stwora i wybierz drugą ikonkę interakcji (ze strzałką).
- Następnie kliknij na małego stworka, który towarzyszy ci od poprzedniego rozdziału i również wybierz ikonę strzałki, by wdrapać się na górę. Teraz kliknij na środek czubka głowy żółtego stwora, by wrócić na ziemię.
- Uwaga - jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie "Gaduła!", wybierz pierwszą ikonkę ("bla") kilka razy, by porozmawiać ze stworem. Przy ostatnim podejściu otrzymasz upragnione osiągnięcie.
Wyciągnij drogowskaz z ziemi, wybierając drugą opcję interakcji.
- Wejdź w interakcję z drogowskazem, wybierając ikonkę strzałek na boki.
- Teraz ponownie wejdź w interakcję z różowym stworkiem i wybierz trzecią w kolejności ikonkę (z drogowskazem), by potwór wykonał podkop.
- Wejdź w interakcję z drogowskazem raz jeszcze i wybierz ikonkę strzałki w górę, by wyciągnąć go z ziemi.
Teraz tylko trzeba zeskoczyć na drogowskaz, by kontynuować.
- Kliknij na żółtym stworze i wybierz ikonkę drogowskazu, by "wbić" go w jego głowę.
- Teraz wejdź w interakcję z różowym stworkiem i wybierz ikonę z prawej strony, by ponownie dostać się na głowę większej istoty.
- Teraz po prostu kliknij na drogowskaz, by Chuchel na niego zeskoczył. Rozpocznie się krótka scena, po której trafisz do etapu 5.
Etap 5
W pierwszej kolejności "wyczerp" wszystkie opcje interakcji.
- Traficie do pomieszczenia z zielonym stworem, po którym odbija się poszukiwana przez parę wiśnia.
- Wejdź w pierwszej kolejności w interakcję z zielonym stworem, wybierając najpierw pierwszą ikonę interakcji, a potem drugą. Kliknij ponownie na stworze i wybierz drugą opcję interakcji, by wrócić na prawą stronę ekranu.
- Kliknij teraz na różowego stworka i podobnie jak wcześniej "wykorzystaj" wszystkie opcje interakcji, po czym stworek zniknie z ekranu.
Na koniec Chuchel zje zielonego stwora, a akcja przeniesie się do kolejnego etapu.
- Kliknij teraz na zielonego stwora i wybierz trzecią opcję interakcji, by go przesunąć.
- Wywoła to krótką scenkę, po której razem z różowym stworkiem traficie do kolejnego, szóstego już etapu.
Etap 6
Wybierz jednego z trzech "wierzchowców".
- Trafisz do pomieszczenia z kilkoma ptakami - kliknij na dowolnego, by na niego wsiąść. W tym poradniku wybrany został pierwszy ptak z lewej.
- Teraz rozpocznie się etap, który przypomina grę Flappy Bird - musisz klikać myszką (bądź dowolnym klawiszem z grupy WSAD), by podrzucać ptaka do góry i omijać przeszkody na ekranie.
- Pamiętaj - nie da się tutaj zginąć. Możesz wylądować na ziemi, by odetchnąć, pamiętaj jednak, by nie wylatywać przez górną granicę ekranu - pojawi się wtedy ręka, która odepchnie cię na dół i rozpoczniesz daną sekwencję od nowa.
Chmura, która musi zjeść Chuchela, by ten przedostał się na drugą stronę.
- Po przeleceniu kilku ekranów, trafisz na przeszkody przypominające chmury. Mogą one wciągnąć Chuchela (jak Kirby z popularnej serii dostępnej na konsole Nintendo), by następnie wyrzucić go, często w innym miejscu. Na pierwszych dwóch ekranach możesz te potwory swobodnie ominąć.
- Gdy dotrzesz do ekranu z linią zielonych chmur, podleć do tej znajdującej się na górze i daj się jej wciągnąć - w ten sposób wylądujesz po drugiej stronie i będzie można kontynuować lot.
- Z kolei na ekranie z różowymi chmurami, daj się połknąć drugiej od dołu (widoczne na obrazku powyżej), co pozwoli wylądować po drugiej stronie i bezpiecznie dotrzeć do końca ekranu.
- Teraz przeleć przez kolejne kilka ekranów, by dotrzeć wreszcie do końca tego etapu.
Etap 7
Wejdź w interakcję z owocem, by zakończyć ten etap.
- Etap 7 jest bardzo krótki - wystarczy tylko wejść w interakcję z wiśnią leżącą pomiędzy bohaterami, by wywołać krótką scenkę, po której etap ten i ta część opis przejścia dobiegnąć końca.