Wojsko | Call to Power II poradnik Call to Power II
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Nie bronione, lub słabo bronione miasta stanowią łakomy kąsek dla naszego przeciwnika. Dlatego niezbędne jest aby w każdym mieście stacjonowały jednostki naszej armii.
Każdą jednostkę opisuje 6 współczynników.
Siła ataku - Attack Strength (w przypadku Marine wynosząca 60), siła obrony Defense Rating (40), siła ataku z dystansu - Range Attack Strength (30), poziom uszkodzeń - Damage Rating (3), liczba punktów ruchu - Movement Rate (3), jakość pancerza - Armor Rating (1).
Oprócz w/w współczynników istnieją także jednostki, które potrafią atakować przeciwnika z dystansu nie uczestnicząc jednocześnie w bezpośrednim starciu (np. Artillery, Bombers).
Ponadto istnieją jednostki należące do grupy Special Forces - jednostki, których gotowość bojowa jest zawsze At War. Są on tańsze w utrzymaniu.
W czasie walki pierwsza zaatakuje jednostka mająca największy współczynnik Range Attack Strength.
Utrzymanie dużej armii słono kosztuje, dlatego w czasie pokoju wskazane jest aby suwak stanu gotowości armii w Unit Manager (F8) był na poziomie At Peace.
Zmniejszy to znacząco ilość produkcji przeznaczanej na wojsko.
Dobrze by było, aby w każdym mieście znajdowały się co najmniej 2 jednostki z największym współczynnikiem Defense, 2 jednostki z największym współczynnikiem Range Attack Strength, oraz jednostka ze wysokimi współczynnikami Attack Strength oraz Movement Rate.
Ponadto w miejscach strategicznych (np. granice z sąsiadami) dobrym rozwiązaniem jest ufortyfikowanie kilku (kilkunastu) jednostek. W przypadku niespodziewanego ataku da nam to czas na postawienie na nogi naszej armii, a także da nam szanse na wzmocnienie obrony najbardziej zagrożonych przejęciem miast.
Ważne jest także, aby nasze miasta były połączone między sobą np. drogami. Umożliwi nam to szybki przerzut jednostek w przypadku agresji.
Przy ataku na wroga dobre efekty daje mieszanie jednostek o wysokich współczynnikach Attack Strength oraz Range Attack Strength.