Poradnik do gry - Gospodarka | Call to Power II poradnik Call to Power II
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Pierwszą rzeczą jaką powinniśmy zrobić jest optymalne ustawienie naszej gospodarki (klawisz F1).
W zależności od obowiązującego ustroju obywatele mają różne wymagania odnośnie racji żywnościowych, długości pracy, czy też wynagrodzenia.
Objaśnienia oznaczeń w opcji Empire Manager.
Zakładka Domestic Policy (Polityka gospodarcza).
Cities - liczba miast
Empire Happiness - poziom zadowolenia obywateli
Current Government - obecny ustrój.
Food - żywność.
Suwak Rations - przydział racji żywnościowych naszym obywatelom oraz poziom zadowolenia lub nie na ich obecny poziom. Większa od wymaganej ilość racji żywnościowych przydzielonych mieszkańcom zwiększa ich zadowolenie, jednak spada przyrost naturalny.
Mniejszy przydział żywności zwiększa przyrost naturalny, przy równoczesnym spadku poziom zadowolenia.
Required - wymagany poziom żywności.
Collected - zebrana ilość żywności.
Consumend - ilość skonsumowanej żywności.
Stored - ilość zmagazynowanej żywności (nie skonsumowanej).
Production - dostarcza nam ona punkty produkcji, które możemy przeznaczyć na budowę budynków, jednostek, cudów świata, czy też na roboty publiczne
Suwak Workday - ilość godzin, którą muszą wypracować obywatele. Dłuższy dzień pracy zwiększa ilość punktów produkcji kosztem zadowolenia. Krótszy dzień pracy zmniejsza ilość punktów produkcji, zwiększa zadowolenie.
Public Works - procentowa ilość punktów produkcji, którą przeznaczamy na ulepszenia terenów takich jak np. drogi czy farmy.
Collected - ilość zebranych punktów produkcji.
City Use - ilość punktów produkcji przeznaczony na użytek miast.
Public Works - ilość punktów produkcji przeznaczony na roboty publiczne.
Commerce - przychody naszej cywilizacji.
Suwak Wages - wynagrodzenie jakie otrzymują nasi obywatele. Wysoki poziom wynagrodzenia zwiększa zadowolenie przy równoczesnym spadku ilości złota łożonego na naukę, a co za tym idzie wolniejszym tempem rozwoju naukowego. Niski poziom wynagrodzenia spowoduje większe tempo rozwoju naukowego oraz spadek zadowolenia.
Science Tax - procentowa ilość złota przeznaczonego na naukę.
Collected - całkowita ilość złota wytworzonego przez naszą cywilizację.
Science - ilość złota przeznaczonego na naukę.
Savings - ilość nie wykorzystanego złota (składanego w naszych skarbcach).
Po wybraniu opcji Details mamy dostęp do dodatkowych informacji takich jak: ilość skradzionej (Crime) żywności, złota czy też zmarnowanych punktów produkcji. Oprócz tego w przypadku produkcji mamy informacje - jaka część produkcji zostanie przeznaczona na utrzymanie armii, a w przypadku złota - jaka część złota zostanie przeznaczona na utrzymanie budynków w miastach.
Najlepsze efekty da nam ustawienie suwaków Food, Production i Commerce na najniższym akceptowalnym przez społeczeństwo poziomie... aby zredukować niezadowolenie społeczeństwa (niski poziom Empire Happiness) należy w miastach wznieść budowle zwiększające zadowolenie (np. Arena, Basilica).