Black Myth Wukong: Mini-bossowie w rozdziale pierwszym Black Myth Wukong poradnik, porady
Black Myth Wukong zawiera mnóstwo walk z mini-bossami. Na tej stronie poradnika opisaliśmy wszystkich mini-bossów w pierwszym rozdziale gry, ich ataki oraz nagrody za ich pokonanie.
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2024
Black Myth Wukong jest pełne mini-bossów - wrogów silniejszych od zwykłych przeciwników lecz słabszych i mniej skomplikowanych od pełnoprawnych bossów. Przeciwnicy ci zazwyczaj upuszczają duszę, która pozwala wam na transformację - tymczasowe przybranie formy takowego bossa. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy wszystkich mini-bossów, na jakich natkniecie się w pierwszym rozdziale gry, opisaliśmy ich ataki oraz nagrody otrzymane za walkę.
Strażnik Wół
- Lokacja: Przeciwnika tego nie da się przegapić - napotkacie go w Wilczym Lesie, po ołtarzyku Przednie wzgórza.
- Nagrody: 482 punkty doświadczenia, 387 Woli, Duch kamienia i zaklęcie Unieruchomienie.
- Komentarz: Strażnik Wół to bardzo prosty, podstawowy boss, którego moveset składa się wyłącznie z powolnych, pionowych ciosów toporem. Ominiecie je unikiem w bok - kombinacje składają się z dwóch lub trzech ciosów. W połowie walki zostaniecie trafieni oskryptowanym, nieunikalnym chwytem, dzięki któremu poznacie zaklęcie Unieruchomienia. Kontynuujcie walkę - mając dostęp do zaklęcia powinniście bardzo szybko pozbyć się przeciwnika.
Zbłąkany Upiór
- Lokacja: Przeciwnika tego napotkacie w Wilczym Lesie, skręcając w prawo po ołtarzyku Obszar poza lasem.
- Nagrody: 1049 punktów doświadczenia, 699 Woli, 3x Przędza, (Curio) Naszyjnik z opali, Dusza Zbłąkanego Upiora.
- Komentarz: Upiór może sprawić wam pewne problemy. jego atak tąpnięciem w ziemię ma przedłużony hitbox, który trafi was nawet po uniku w bok (tąpnięcia unikniecie tylko unikiem w tył). Wymachu rękami unikniecie dowolnym unikiem. Gdy boss zacznie iskrzeć ma zamiar wystrzelić przed siebie falę uderzeniową - zróbcie unik w bok. Może on też uderzyć pięścią w ziemię tworząc eksplozję wokół siebie - pojedynczą lub kilka rozszerzających się eksplozji (obu unikniecie odbiegając od bossa). Jeśli oddalicie się od Upiora, skróci on dystans jedną z trzech szarży - zakończoną potężnym klaśnięciem, uderzeniem w ziemię i eksplozją lub kopnięciem z wyskoku i naskokiem z góry. Możecie też wytrącić wroga z równowagi i przewrócić go zadając mu kilka silnych ciosów pod rząd.
Guangzhi
- Lokacja: Przeciwnika tego napotkacie w Wilczym Lesie, skręcając w lewo po przejściu po drewniany most, po ołtarzyku Obszar poza lasem.
- Nagrody: 700 punktów doświadczenia, 516 Woli, Duch kamienia, Zaklęcie (Red Tides).
- Komentarz: Podstawowe kombinacje ataków bossa składają się z dwóch lub trzech ciosów ognistą glewią. Może on też trzykrotnie skoczyć na glewii wbijając ją w ziemię. Strzeżcie się rzutu glewią, który jest bardzo szybki, a którego animacja jest niemal niezauważalna. Gdy boss zastygnie w miejscu szykuje on dwie szarże w waszym kierunku. Wypatrujcie także szarży z wyskoku, a także szarży z piruetem. Bossa łatwo jest wytrącić z równowagi silnymi atakami, które czynią go podatnym na następne ciosy.
Baw-Li-Guhh-Lang
- Lokacja: Ogromną żabę napotkacie na jeziorze w Bambusowym Zagajniku, po ołtarzyku Szlak węża.
- Nagrody: 482 punkty doświadczenia, 389 Woli, 2x Przędza, Kijanka, Dusza Baw-Li-Guhh-Lang.
- Komentarz: Przed rozpoczęciem walki z ogromną żabą zajmijcie się mniejszymi żabami chowającymi się w zaroślach. Jak przystało na żabę, podstawowymi ruchami bossa są wymachy łapami oraz skoki. Jeśli zajdziecie go od tyłu, spróbuje on was kopnąć tylnymi łapami. Gdy boss położy się na powierzchni wody zacznie on mechać językiem na boki - jest to niski atak, którego możecie unikać, oddalić się, przeskoczyć nad nim lub stać na kosturze. Jeśli oddalicie się od wroga, wykona on bardzo szybki doskok w waszym kierunku, próbując uderzyć was napęczniałym brzuchem.
Guangmou
- Lokacja: Truciciela napotkacie w głębi Bambusowego Zagajnika, po ołtarzyku Szlak węża.
- Nagrody: 700 punktów doświadczenia, 528 Woli, Duch kamienia, Blood of the Iron Bull, Dusza Guangmou.
- Komentarz: Guangmou ma dość prosty moveset, opierając się głównie na atakach dystansowych - może on wystrzelić kilka samonaprowadzających się pocisków lub kilka pocisków na krótki dystans przed siebie. Jeśli oddalicie się od niego, może on przyzwać tornado bezpośrednio pod wami. Potrafi on także pluć trucizną przed siebie. Uważajcie, gdy truciciel zacznie się kręcić - może on stworzyć małą eksplozję wiatru wokół siebie, od której musicie się oddalić. Boss często się teleportuje, lecz powinniście szybko się z nim uporać grając agresywnie.