Black Myth Wukong: Jak pokonać bossa Czarny Niedźwiedź Guai? Black Myth Wukong poradnik, porady
Na tej stronie naszego poradnika do Black Myth Wukong opisaliśmy walkę z Czarnym Niedźwiedziem Guai – ostatnim bossem pierwszego rozdziału gry.
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2024
Czarny Niedźwiedź Guai to obowiązkowy boss, z którym zmierzycie się w Black Myth Wukong. Jest on ostatnim bossem pierwszego rozdziału gry, a stawicie mu czoła na Szczycie Bodhiego w lokacji Jaskinia Czarnego Wiatru. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak pokonać niedźwiedzia, opisaliśmy jego ruchy, zalecaną strategię oraz nagrody za zabicie go.
Czarny Niedźwiedź Guai w pigułce
- Przed walką z niedźwiedziem warto pokonać Starszego Jinchi, ponieważ zdobyta od niego Peleryna przeciwogniowa znacznie ułatwi drugą fazę bitwy.
- Jak przystało na ogromnego niedźwiedzia, ataki bossa są szybkie, dzikie i potężne. Trzymajcie się boku bossa, gdzie możecie uniknąć większości jego ciosów.
- Postawa Uderzenia jest najlepszym wyborem podczas tego starcia dzięki jej mobilności - postawa Filaru nie zda się na wiele, ponieważ boss często atakuje z góry.
- Możecie używać nowo zdobytego zaklęcia Krok Chmury by łatwo zajść bossa od tyłu i zadać mu potężny cios podczas jego kombinacji ataków.
- Rzucenie Unieruchomienia gdy boss zamieni się w wiatr zmusi go do ponownego przybrania niedźwiedziej formy i przewróci, pozwalając wam przejść do ofensywy.
- W połowie walki łapy bossa zaczną płonąć, a jego ataki staną się potężniejsze - zachowajcie swoje transformacje i buffy na ten etap walki by szybko zakończyć starcie.
Ataki Guai
- Podwójny zamach - boss staje na czterech nogach i wykonuje szybkie dwa ciosy łapami - zróbcie unik w bok lub w tył.
- Uderzenie z góry - boss staje na dwóch nogach i unosi łapy, po czym wykonuje cios z góry. Zróbcie unik w bok lub w tył.
- Podwójne uderzenie z góry - boss staje na dwóch nogach i lekko stąpa nogą, po czym wykonuje dwa ciosy z góry - najpierw jedną łapą, potem obiema. Zróbcie unik w bok lub w tył. W drugiej fazie walki może on natychmiast potem wykonać trzeci, niski cios.
- Przygniecenie - boss skacze w powietrze i próbuje wylądować na was plecami - zróbcie unik w tył.
- Kombinacja pięściarska - boss staje na dwóch nogach i wykonuje kilka ciosów - dwa szybkie uderzenia pięściami, lekko opóźnione stąpnięcie i mocno opóźnione uderzenie z góry. Kombinacja ma szybką animację - warto tu rzucić Cloud Step by zajść bossa od tyłu.
- Szeroki wymach - boss staje na dwóch nogach i wymachuje łapami dookoła siebie. Ten atak może was trafić nawet kiedy stoicie u boku bossa, więc bądźcie czujni.
- Kombinacja pięciu ciosów - boss staje na czterech nogach i wykonuje dwa ciosy z góry, zostawiając za łapami smugi powietrza. Z krótkim opóźnieniem następnie wyskakuje do przodu zadając dwa kolejne ciosy z góry, kończąc niskim wymachem łapą.
- Słupy ognia - boss używa tego ataku gdy straci połowę zdrowia. Uderza on łapami w ziemię, tworząc słupy ognia - na ziemi pojawiają się małe płomyki, które po chwili znacznie się zwiększają. Bądźcie ostrożni i przerwijcie swoją ofensywę, skupiając się na unikach i schodzeniu z płomieni póki nie ustaną.
- Czarny wiatr - boss przybiera formę nietykalnego czarnego wiatru. Gdy wiatr zabłyśnie na czarno, oznacza to, że leci on w waszą stronę - zróbcie unik. Możecie też rzucić zaklęcie Unieruchomienia by zmusić bossa do ponownego przybrania niedźwiedziej formy i przewrócić go, czyniąc go podatnym na ataki.
- Ognisty podwójny cios - boss używa tego ataku w drugiej fazie walki. Staje on na dwóch nogach i wykonuje dwa szybkie ukośne ciosy płonącymi łapami.
- Wyskok - boss używa tego ataku w drugiej fazie walki. Staje on na dwóch nogach i skacze w waszą stronę. Po wylądowaniu zadaje dwa szybkie ciosy, przy których pokonuje spory dystans - możecie wtedy zajść go od tyłu.
Jak walczyć z Czarnym Niedźwiedziem Guai
Przed walką z tym bossem polecamy najpierw pokonać Starszego Jinchi, czyli sekretnego bossa pierwszego rozdziału. Za jego zgładzenie otrzymacie Pelerynę przeciwogniową, która po aktywacji powinna wystarczyć wam na połowę walki - jeśli aktywujecie ją w drugiej fazie starcia, gdy ataki bossa zaczną zadawać ataki od ognia, znacznie zredukujecie otrzymywane obrażenia i ułatwicie sobie starcie.
Jak przystało na niedźwiedzia, ataki bossa nie są finezyjne - są szybkie, dzikie i potężne. Większość ciosów bossa sięga jednak tylko przed niego, a przez jego rozmiar odwrócenie się zajmuje sporo czasu. Trzymajcie się boku bossa kiedy tylko możecie i atakujcie, ponieważ jesteście wtedy relatywnie bezpieczni póki nie zwróci się w waszą stronę.
Postawa Uderzenia jest najlepszym wyborem podczas tej walki. Prawdopodobnie nie macie jeszcze dostępu do Postawy Pchnięcia (a jeśli macie, nie jest ona zapewne dostatecznie ulepszona), zaś duża ilość ataków od góry czyni Postawę Filaru niemal bezużyteczną. Mobilność Postawy Uderzenia przyda się zatem najbardziej.
Pamiętajcie o używaniu zaklęć, które są w tej walce niesamowicie przydatne. Krok Chmury pozwoli wam na spokojnie się uleczyć oraz zajść bossa od tyłu - polecamy skorzystać z niego, gdy niedźwiedź używa jednej ze swoich kombinacji ciosów na dwóch nogach, są one bowiem trudniejsze do uniknięcia. Unieruchomienia możecie natomiast użyć w drugiej fazie walki gdy boss zacznie zmieniać się w czarny wiatr. Rzucenie Unieruchomienia zmusi go do ponownego przybrania niedźwiedziej formy i przewróci go, pozwalając wam swobodnie go atakować.
Druga faza walki jest bardzo podobna do pierwszej, boss zadaje jednak teraz obrażenia od ognia. Na drugą fazę walki powinniście zachować wszelkie swoje transformacje i buffy, co pozwoli wam szybko zakończyć starcie i pokonać przeciwnika, kończąc pierwszy rozdział gry.
Nagrody
Za pokonanie Czarnego Niedźwiedzia Guai otrzymacie:
- 1,641 punktów doświadczenia,
- 990 Woli,
- Materiały do craftingu (1x Flame Ebongold, 5x Przędza, 2x Jedwab, 1x Rdzeń yaoguai, 1x Duch kamienia, 1x Rdzeń umysłu)
- Relikwia Oczy pożądania (Pokazuje wrogów, z których wypadają dusze oraz pozwala na wybór jednego z trzech permanentnych bonusów - szybsze ładowanie skupienia poprzez kombinacje lekkich ataków, skrócony czas odnawiania Kroku Chmury po zadaniu ciosu tym czarem lub zwiększone obrażenia krytyczne).