Rozdział II - Dragast (cz.3) | Opis przejścia Aura Fate of the Ages poradnik Aura: Fate of the Ages
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Podpowiedź do zagadki, z którą przyjdzie Ci się teraz zmierzyć, znajdziesz na 12 stronie w Dzienniku. Są to symbole, które również widziałeś na układance kilka chwil temu. Musisz w taki sposób ustawić warstwy, by symbole odbijane w lustrze zgadzały się z tymi, które są w Dzienniku. Kiedy podejdziesz do mechanizmu, będziesz mógł ustawić dwie górne warstwy. Aby uzyskać pożądany efekt, naciśnij na pierwszą warstwę trzy razy. Drugą warstwę obróć dwa razy #1 . Aby mieć dostęp do kolejnych trzech ustaw kursor myszy na dole obrazu i kliknij - przeniesiesz się niżej. Trzecia warstwa wymaga zero obrotów, czwarta warstwa - zero, natomiast dolna warstwa - cztery #2 .
W nagrodę będziesz mógł ustawić posąg w trzeciej już pozycji, odsłaniającej kolejne ukryte przejście. Powróć do posągu i pociągnij za dźwignię dwukrotnie. Posąg uniesie się do góry, przejdź pod nim #1 . Opuść kraty na dół #2 i udaj się w głąb.
W środku, nim wejdziesz po drabinie, przyglądnij się dokładnie symbolom, które znajdziesz na ścianie #1 , #2 .
Na górze #1 będzie na Ciebie czekała kolejna zagadka do rozwiązania #2 . Możesz zauważyć przejście, które po aktywowaniu podniesie się do góry. Podobny rysunek znajdziesz na stronie dziewiątej w Dzienniku. Gdy podejdziesz bliżej do mechanizmu, ujrzysz kolumnę z czterema obracalnymi kołami (poza górnym, który znajduje się na odpowiedniej pozycji). Twoim zadaniem jest ułożyć pozostałe koła w taki sposób, aby symbole zgadzały się i tworzyły parę. Mając na przykład dużą strzałkę, skierowaną ku górze, to na kole wyżej, na dolnej pozycji musi się znaleźć wklęsły symbol. Oba symbole po połączeniu stworzą jeden z symboli, które widziałeś przy drabinie przed chwilą. Co ważne, po odejściu od maszyny i powrocie - ustawienia się nie zresetują. Ponadto symbole muszą nie tylko stworzyć pary w danej kolumnie (są cztery) lecz także poziomo, między kolumnami muszą się zgadzać. Aby obrócić mechanizm w prawo, naciśnij górny zawór po jego lewej stronie. Począwszy od głównej kolumny (tej, która się pojawi na samym początku) kierując się w prawo (klikając na lewą stronę zaworu), poniżej znajdziesz rozwiązanie.
Jeśli nie obróciłeś jeszcze żadnego koła, możesz wykorzystać liczby przy nich (ilość obrotów, które musisz wykonać), by uzyskać rozwiązanie. W przeciwnym przypadku ustaw okręgi identycznie jak przedstawiają to rysunki.
Kiedy wszystkie koła znajdą się na swoich miejscach, przejście podniesie się do góry #1 . Przejdź do samego końca i zabierz Czworościan z Dragast #2 .
Powróć teraz do biura Armagasta, wykorzystując do tego kolejkę . Podejdź do mężczyzny (musisz wejść po schodkach i podejść do niego z prawej strony), po czym pokaż mu Czworościan z Dragast . Odbierz gratulację i zabierz się do kolejnego zadania, mianowicie połączenia czworościanu z kulą. W tym celu najpierw musisz uruchomić windę. Podejdź do miejsca z okręgiem na podłodze #1 (jest to szyb windy) i zapamiętaj symbole, które są tam narysowane. Przejdź teraz na drugą stronę pokoju, do mechanizmu, który łatwo rozpoznasz po pomarańczowym środku #2 .
Naciśnij dwukrotnie na duży, środkowy, przycisk w dolnej części. Obrazek się zmieni na taki sam, który widziałeś przed chwilą przy windzie #1 . Pozostałe przyciski są pogrupowane. Cztery kolumny po cztery przyciski w każdej. Na pociśnięciu na którykolwiek, wysunie się metalowy pręt przy poszczególnych symbolach. Każdy z prętów ma inną końcówkę. Musisz wysunąć te, które mają taką końcówkę, jaki prezentuje konkretny symbol #2 . Aby to uzyskać wciśnij odpowiednio przyciski (poczynając od kolumny po lewej stronie): 4-2-3-3. Po odejściu od maszyny, ustawienia się zresetują.
Przejdź teraz do kolejnego mechanizmu, tym razem tego stojącego przy szybie windy #1 . Znajdziesz na nim cztery kolumny. Ustaw suwaki na tych poziomach, które przed chwilą wskazywały wysunięte pręty, czyli: 4-2-3-3 #2 .