Rozdział I - Dolina Ademiki (cz.1) | Opis przejścia Aura Fate of the Ages poradnik Aura: Fate of the Ages
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Rozdział I - Dolina Ademiki
Tuż po zakończeniu intra znajdziesz się przed drzwiami do chaty Grifita #1 . Wejdź do środka. Na początku podejdź do podium po lewej, na księdze znajdziesz list od Grifita #2 o prośbie przygotowania statku do podróży. Po jego odczytaniu, w Dzienniku znajdziesz pięć nowych notatek.
Pozbieraj teraz wszystkie dostępne przedmioty w pomieszczeniu. Odwróć się i udaj w stronę regału, na którym znajdziesz Rozrusznik #1 . Po drugiej stronie pokoju, na biurku #2 , znajdziesz pozostałe rzeczy. Ze szkatułki zabierz Zielony , Czerwony i Niebieski klejnot , Generator oraz trzy Szablony . Obok wagi leży Termometr oraz Zapalniczka .
Ponownie się odwróć i skieruj swe kroki do maszyny, a dokładniej jej końcowej części po prawej #1 , gdzie umieścisz Rozrusznik (niewielką podpowiedź do tej zagadki znajdziesz na pierwszej stronie w Dzienniku). Próba jej naładowania (kliknij na trzy rurki wystające z maszyny) spełznie na niczym. Przejdź do początku mechanizmu, tuż obok modelu układu słonecznego, po czym użyj Zapalniczki na palniku pod garnkiem. Kolejny etap ogranicza się do przekręcenia dwukrotnie pokrętła , które wda w ruch kolejny garnek, a następnie zacznie pompować energię dalej. W następnej części musisz umieścić Termometr na skali po prawej #2 oraz ustawić moc, którą przeprowadzisz dalej. Do dyspozycji masz pięć różnych ustawień (na obrazku 0-4) i metodą prób i błędów musisz ustawić odpowiednią wartość. Przesuń suwak na trzecią pozycję. W pozostałych przypadkach próba naładowania ładowarki się nie powiedzie. Po naładowaniu zabierz Naładowany rozrusznik .
Przyjrzyj się bliżej modelowi układu słonecznego #1 . Zapal lampkę znajdującą się przy nim, a następnie kliknij na górną część globu . Planety zaczną wirować przy okazji połyskując innym kolorem #2 . Warto tę informację zanotować. Ponadto, na czwartej stronie w Dzienniku znajdziesz podpowiedź do zadania z wykorzystaniem właśnie tego modelu. W tabelce poniżej znajdziesz spis kolorów poszczególnych planet (planeta z pierścieniem nie jest widziana z tej pozycji, możesz ją zauważyć albo podczas wirowania albo obchodząc glob i patrząc z drugiej strony).
Rodzaj planety | Kolor w bezruchu | Kolor podczas wirowania |
Największa | Niebieski | Czerwony |
Średnia | Czerwony | Żółty |
Najmniejsza | Żółty | Zielony |
Z pierścieniem | Zielony | Niebieski |
Nim opuścisz chatę, skieruj się do drugiego pomieszczenia z krętymi schodami. Tuż za przejściem, na ścianie po prawej stronie, znajdziesz panel kontrolny #1 . Aby mechanizm został uruchomiony, wszystkie pokrętła muszą być odkręcone. Po naciśnięciu na którykolwiek, dwa kolejne (patrząc zgodnie z ruchem wskazówek zegara) również zmienią swoją pozycję (jeśli będą odkręcone to się zakręcą i odwrotnie). Aby otrzymać pożądany efekt naciśnij dowolne pokrętło , a następnie naciskaj każde kolejne zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Z podłogi, na środku pomieszczenia, wysunie się mechanizm, dzięki któremu otworzysz ukryte przejście do ukrytego tunelu. Podejdź bliżej, kiedy kopuła się otworzy wsadź do środka Generator #2 . Z przodu znajdują się trzy miejsca na klejnoty oraz, nieco wyżej, na szablony. Podpowiedź do tej zagadki znajdziesz na piątej stronie w Dzienniku. Jako, że nie znasz jeszcze dokładnej kombinacji ich ułożenia, odejdź od maszyny. Powrócisz do niej później, po rozwiązaniu kilku kolejnych łamigłówek.
Otworzy się ukryte przejście, do tunelu, w ścianie po prawej. W tym momencie jeszcze nie jesteś w stanie otworzyć wrót, lecz wejdź do przedsionka i podnieś leżącą na ziemi po prawej Dźwignię . Udaj się teraz schodami na górę. Po drodze natrafisz na przytwierdzoną do ściany okrągłą tarczę, z obrotowym mechanizmem przedstawiającym cztery różne wzory #1 . Zerknij do Dziennika na drugą stronę, gdzie znajdziesz stosowną podpowiedź do zagadki, z którą powiązana jest ta tarcza. Wyjdź po schodach na samą górę. Prócz kolejnych dwóch tarcz na ścianach, znajdziesz tam sporych wielkości mechanizm z zaznaczonymi kierunkami świata #2 oraz miejscem na rozrusznik po lewej stronie. Ów mechanizm znajdziesz także na trzeciej stronie w Dzienniku.