Jak stworzyć dialogi w Assassin's Creed Odyssey Story Creator Mode? Assassin's Creed Odyssey poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 czerwca 2019
Dialogi to najlepszy sposób na stworzenie niepowtarzalnego questa. Tryb Story creator mode umożliwi Ci stworzenie każdego wymyślonego przez Ciebie dialogu, wraz z możliwością dodania wyborów linii dialogowych oraz płci bohaterów. Na tej stronie naszego poradnika dowiesz się jak tworzyć niepowtarzalne dialogi do gry Assassin's Creed Odyssey.
Pamiętaj jednak, że ogranicza Cię jedynie twoja wyobraźnia. Postaraj się pierw stworzyć jakiś dialog, aby potem bezproblemowo dodać go do gry.
Aby rozpocząć tworzenie dialogu między bohaterami musisz pierw wybrać opcję "talk" jest ona zaznaczona na screenie powyżej.
Gdy wybierzesz opcję talk pojawi się kolejne okno. Tam będziesz mógł wybrać postacie, które będą zaangażowane w dialog. Wystarczy, że klikniesz "Add Actor" a na twoim monitorze pojawi się kolejna opcja wyboru.
Jako, że w bibliotece postaci znajduje się, aż 80 modeli filtry mogą ułatwić twoje poszukiwanie. Możesz wybrać frakcję postaci, jej budowę ciała bądź wpisać po prostu jej imię. To znacznie ułatwi poszukiwania wybranego przez Ciebie bohatera.
Po wybraniu modelu bohatera możesz zmienić jego cechy. Samodzielnie wybierz frakcję, imię oraz miejsce, w którym ma pojawić się dana postać. W ten sposób możesz stworzyć swojego idealnego bohatera, a nie przejmować się narzuconymi przez twórców schematami.
Po zakończeniu tworzenia postaci przejdźmy do dialogów. Wybierz opcję Edit sequence, aby otworzyć kolejne okno.
Jedną z ciekawszych rzeczy jakie możesz ustawić jest nastrój twojego bohatera oraz jego towarzyszy. Do wyboru masz wiele różnych emocji, które podkreślą charakter twojej wypowiedzi.
Pamiętaj, że emocje możesz ustalać przy każdym z dialogów. Dzięki temu, np. po zdobyciu jakiejś cennej informacji twoja postać może zamyślić się bądź ucieszyć, dzięki czemu będzie wyglądało to naturalnej.
Drugą ciekawą opcją nadającą charakteru naszym postaciom jest wybór płci. W ten sposób wypowiedzi będą bardziej osobiste, np. możesz ustalić inną opcję dialogową dla Kassandry, inną dla Alexiosa, a jeszcze inną niezależną od płci.
Po poznaniu podstawowych mechanik możesz już samodzielnie napisać dialog, który potem wystarczy tylko zaakceptować.
Jeśli jednak chcesz pobawić się w tworzenie wyborów użyj opcji choice hub. Tam możesz wybrać co chcesz, aby twoja postać mogła zrobić, np. pomóc kobiecie bądź jej odmówić. Pamiętaj jednak, że każdy wybór musi mieć określone konsekwencje oraz odpowiedzi. Jeśli stworzysz dwie osobne opcje musisz napisać do nich dialogi oraz wybrać jak te wybory moją wpływać na kolejne aspekty misji.
Aby rozjaśnić tę sytuację pokażemy ją na krótkim przykładzie. Wyobraźmy sobie misję, w której twój bohater musi porozmawiać z piękną kobietą, która prosi go o zdobycie butelki wina. Jeśli stworzymy różne opcje wyboru mogą one wyglądać następująco:
- twój bohater odmówi zleceniodawcy - misja nieudana;
- twój bohater zgodzi się pomoc - otrzymanie kolejnej części zadania;
- twój bohater już zdobył przedmiot, który powinien przynieść zleceniodawcy - automatyczne przejście do zakończenia misji;
- twój bohater zabił zleceniodawcę - misja nieudana.
Pamiętaj, aby wszelkie wykonane zmiany potwierdzać. W ten sposób unikniesz zbędnych nerwów, które mogą wystąpić jeśli stracisz ostatnie wykonywane przez ciebie zadania.