Assault (2) | SF Arctic | America's Army Special Forces poradnik America's Army: Special Forces
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Wracamy do punktu spawnu ataku. Lewą stronę mamy omówioną, czas na prawą.
Udajemy się do przodu drogą, aż dochodzimy do tzw. Żelaznej bramy, która prowadzi do góry w prawą stronę. Zdobycie tej części mapy jest kluczem do wygranej. To właśnie po prawej stronie na skałach stoją dwa BTR-y, których opanowanie i zajęcie umożliwia w miarę bezpieczne wykonanie zadania z ciężarówką.
Tuz za choinką jest już strefa, w której o kulkę w głowę nie trudno. Musisz być ostrożny, najlepszym rozwiązaniem jest zadymić ten przesmyk.
Nikt nie mówi oczywiście, że będzie łatwo. Prawa strona mapy, chodź ma więcej możliwości niż w wąwozie po lewej, jest trudniejsza do zdobycia. Aby się tam przedostać na początku musimy przebić się przez przesmyk, który zazwyczaj już jest obstawiony przez jednego z obrońców. Dalej stoją dwa BTR-y, które mają możliwość obracania działkiem o 360 stopni; tak wiec mogą kryć zarówno cel misji (ciężarówkę) jak i prawą stronę mapy. Standardowo najlepszym rozwiązaniem jest zadymić maksymalną powierzchnię prawej strony albo kluczowe dla ataku miejsca. Na początku dymimy i zgodnie z zasadą ze "smoka" w następny "smoke" poruszamy się w miarę możliwości do przodu. Dalej mamy już do czynienia z BTRami - są to duże, opancerzone wozy bojowe, których jeden strzał z działka urywa jakąś część ciała - nie ważne czy rękę czy nogę, ważne że w konsekwencji powoduje śmierć na miejscu. Niby masz do dyspozycji wyrzutnię rakiet AT4, z której dwa pociski wystrzelone w BTR-a niszczą go doszczętnie, ale żeby to zrobić musisz się wystawić się na pozycję, w której jesteś całkowicie bezbronny i łatwy do odstrzelenia. Jest jednak sposób na BTR-a; wystarczy zadymić go bądź jego najbliższą okolice. Wtedy można spokojnie wystrzelić dwa pociski, które go zneutralizują. Czasami zdarza się tak, że po zadymieniu BTR-a z tyłu, tuż przy jego wejściu pojawia się oponent, który ucieka z wozu. Przez kilka sekund obrońca ten jest całkowicie bezbronny, ponieważ wychodząc z BTR-a ma schowaną broń. Możesz robić tak, aby prowokować go do wyjścia z wozu a następnie, gdy się wyjdzie - ustrzelić go.
Pierwszy z, dwóch BTR-ów stojących po prawej stronie mapy.
Drugi BTR. Jak widać, na screenie z ręcznej wyrzutni rakiet można unieszkodliwić ten pojazd. Uwaga, potrzebne są aż dwa strzały.
Inny sposób to zadymić BRT-a. Tak zadymiony pojazd jest praktycznie bezużyteczny i bezbronny.