Ustawienia w American Truck Simulator | Konfiguracja gry poradnik American Truck Simulator
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Ustawienia
Rozgrywka
Rodzaj skrzyni biegów - Tutaj możesz wybrać rodzaj zmiany biegów. Dokładniej zostało to opisane wyżej.
Symulacja zmęczenia - Po wyłączeniu tej funkcji nasza postać nie będzie potrzebowała snu i nie będziesz odczuwać zmęczenia.
Auto-środkowanie sterowania - Opcja dostępna tylko dla graczy korzystających z kierownicy lub pada. Ma za zadanie wyśrodkowywać tor jazdy po np. puszczeniu kierownicy podczas skręcania.
Siła hamowania - Ustalasz tutaj siłę hamowania a co za tym idzie skrócenie lub zwiększenie drogi hamowania (jeżeli suwak jest ustawiony bliżej prawej strony tym siła hamowania jest większa). Żeby siła hamowania była realistyczna suwak powinien znajdować się na środku.
Stabilność naczepy - Ustalasz tutaj stabilność naczepy a dokładniej "bujanie się" jej na lewo i prawo (jeżeli suwak jest ustawiony bliżej prawej strony tym stabilność naczepy jest większa).
Ogranicznik prędkości - Celem tej opcji jest włączenie/wyłączenie kagańca na 65 mph. Po wyłączeniu nasza ciężarówka rozwinie prędkość większą jak 65 mph.
Automatyczny retarder - Retarder automatyczny w ETS2 załącza się podczas zwykłego hamowania. Trzeba przyzwyczaić się do takiego rozwiązania, na początku będzie trudno.
Automatyczny hamulec silnikowy - Podczas normalnego hamowania będzie redukował biegi a sama droga hamowania się wydłuży o kilkaset metrów.
Automatyczne włączanie silnika i elektryki - W przypadku, gdy masz zaznaczoną tę opcję to po wciśnięciu klawisza [W] silnik od razu odpali. Jeżeli jest odznaczona to będziesz zmuszeny do odpalania ciężarówki ręcznie poprzez klawisz (domyślnie) [E].
Automatyczne podnoszenie opuszczonej osi - W przypadku, gdy masz zaznaczoną tę opcję to oś, którą własnoręcznie opuścisz podniesie się sama, gdy wykryje brak podczepionej naczepy.
Symulacja hamulców pneumatycznych - Źródłem energii w hamulcach jest powietrze. W przypadku, gdy zahamujesz i nie będziesz mógł ruszyć warto wrzucić na luz i gazować ciężarówkę, aż powietrze znowu pojawi się w hamulcach.
Realistyczne zużycie paliwa - Dla osób, które chcą się poczuć bardziej realistycznie za kierownicą wirtualnej ciężarówki opcja ta jest obowiązkowa. Zmienia ona zużycie paliwa przez co będziesz zmuszony do bardziej ekonomicznej jazdy.
Doradca drogowy (wyświetlane ograniczenie prędkości) - Funkcja ta wyświetla ograniczenie prędkości na danej drodze na GPSie w doradcy drogowym.
Tempomat (dopuszczalne wahanie prędkości) - Ustalasz tutaj o ile tempomat może dopuścić zwiększenie lub zmniejszenie prędkości podczas zjazdów czy też wjazdów na wzniesienie.
Inteligentny tempomat (tylko retarder) - W przypadku, gdy używasz retardera przy włączonym tempomacie prędkość może się zmniejszyć a inteligentny tempomat to wychwyci i nie pozwoli mu tego uczynić. Możesz tutaj ustalić tolerancję w mph.
Trudność parkowania - Ustalasz tutaj w jaki sposób ma być dobierane miejsce rozładunku na danej stacji rozładowczej. Jest to nowa funkcja, która została opisana w innej części poradnika.
Prawdopodobieństwo spadnięcia deszczu - Jeżeli suwak jest ustawiony bliżej prawej strony tym większe prawdopodobieństwo spadnięcia deszczu.
Wieści z sieci - Wyświetla informacje m.in. o nowej aktualizacji (wymagane połączenie z Internetem).
Wyróżnione zrzuty ekranu - Podczas ładowania się ekranu wyświetlają się zdjęcia społeczności, które zostały zatwierdzone przez moderatorów i dodane do gry.
Pokaż filmiki - Opcja ta pozwala obejrzeć filmiki zawarte w grze ATS m.in. podczas rozładunków, załadunków itp.
Odwróć oś myszy - odwraca oś myszy, czyli poruszasz myszką w lewo a kursor porusza się w stronę prawą i na odwrót.
Korekcja kamery w kierunku jazdy - Funkcja działa przy kamerze z zewnątrz. Po włączeniu ułatwia kontrolowanie kamery. Sama zmienia się w stosunku do kierunku jazdy np. gdy skręcasz w lewo kamera przekręca się w lewo a nie zostaje w tym samym miejscu.
Siła korekcji kamery - Przy ustawieniu suwaka bliżej lewej strony kamera mocniej działa podczas skręcania.
Korekcja kamery w kierunku jazdy podczas cofania - Działa podobnie jak korekcja kamery w kierunku jazdy po wbiciu biegu wstecznego.
Korekcja kamery za kierunkowskazem - Funkcja działa przy kamerze z środka ciężarówki. Ułatwia rozglądanie się w lusterkach. W przypadku, gdy włączysz kierunkowskaz w prawo kamera automatycznie przekręci się na prawe lusterko.
Fizyczny ruch kamery - Wspomaga działanie korekcji kamery.
Mnożnik ruchu kamery - Przy ustawieniu suwaka maksymalnie w prawą stronę kamera jest bardzo precyzyjna względem skrętu kół.
Ustawienia regionalne
Ustalasz tutaj m.in. język w grze, jaką walutą chcesz się posługiwać, jednostki (długości, wagi, temperatury oraz objętości).