Prowadzenie ciągnika siodłowego i skręcanie | Przemierzanie Stanów ciężarówką poradnik American Truck Simulator
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Prowadzenie ciągnika siodłowego i skręcanie
Ciągnik siodłowy z naczepą to nie samochód osobowy - musisz się przyzwyczaić do zupełnie innego sposobu prowadzenia.
Przede wszystkim pojazd długo się rozpędza (to jest zależne od silnika - im mocniejszy tym lepiej). Musisz zatem uważać przy wyjeżdżaniu z dróg podporządkowanych szczególnie tam gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej (przy wyjeżdżaniu z garażu, siedziby firmy transportowej, zwykłej drogi ze znakiem ustąp pierwszeństwa).
Druga sprawa to droga hamowania - jest ona naprawdę długa. Jeżeli lubisz jeździć oszczędnie warto zacząć używać hamulca wydechowego (domyślnie [B]). Warto też wspomnieć, że w grze dostępny jest również hamulec ręczny (domyślnie [Space]), jednakże staraj się nie używać go za często. Jeżeli irytujesz się przez długą drogę hamownia warto zajrzeć do ustawień i zwiększyć opcje o nazwie "siła hamownia".
Trzecia sprawa to stabilność naczepy - jest to dość uciążliwa sprawa dla nowych graczy. Twórcy gry chcą osiągnąć jak najlepsze i realistyczne przeżycia podczas prowadzenia wirtualnej ciężarówki, więc coraz bardziej urealniają rozgrywkę. Została dodana stabilność naczepy przez co opanowanie ciężarówki podczas skręcania z dużą prędkością jest utrudnione i łatwiej wpaść w niekontrolowany poślizg. Nie da się tego wyjaśnić w jaki sposób nie dopuścić samochodu do takiego zachowania - na pewno zmniejszyć prędkość podczas pokonywania zakrętów, nawet tych małych ew. pójść na łatwiznę i ustawić stabilność naczepy na maksymalny poziom. [Więcej o ustawieniu stabilności naczepy przeczytaj w rozdziale "pierwsze kroki".]
Przemierzając tysiące kilometrów warto korzystać z tempomatu, który pozwala utrzymać stałą prędkość na drodze - jest on szczególnie przydatny na autostradach. Gdy auto rozpędzi się do pożądanej prędkości np. 75 mph kliknij przycisk tempomatu (domyślnie [C]), a prędkość ta będzie utrzymywana. Pamiętaj, że wszystkie ciężarówki mają ograniczoną prędkość do 75 mph. Można je rozpędzić bardziej wyłączając ogranicznik prędkości w ustawieniach. Pamiętaj jednak, że ta funkcja jest dla bardziej zaawansowanych graczy.
Najlepszą kamerą do kontrolowania ciężarówki jest ta z kabiny. Jest ona dość kłopotliwa przy poruszaniu się po mieście, bo musisz wkoło się rozglądać by w coś nie uderzyć. Jednak podczas jazdy na trasie widok z przodu oraz lusterka są idealne. Po lewej stronie możesz używać lusterka rzeczywistego, a po prawej (żeby nie musieć się cały czas oglądać) wirtualnego (domyślnie [F2]).
Skręcanie
Wydaje się, że autostrada to bezpieczne miejsce, ale nie zawsze tak jest. Uważaj na ostrych łukach (np. gdzie stoi ograniczenie prędkości). W szczególności uważaj na zakrętach podczas opadów deszczu.
Poruszając się po ciasnych miejskich uliczkach także musisz uważać. Pamiętaj, że długa naczepa zachodzi na zakręcie. Przed skrętem dobrze, więc "wypuścić" ciężarówkę nieco do przodu na środek skrzyżowania i dopiero wtedy zacząć skręcać.
W ten sposób unikniesz kolizji z pojazdem stojącym na sąsiednim pasie. Krótko mówiąc naczepa przy skręcaniu musi "złożyć" się w ten sposób by od razu wjechała na swój pas bez zahaczania o inny pojazd. Jest to szczególnie ważne przy wąskich jednopasmowych ulicach.