Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Age of Wonders Planetfall - poradnik do gry

Age of Wonders Planetfall - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Syndykat (Syndicate) | Frakcja w Age of Wonders Planetfall Age of Wonders Planetfall porady, tipy

Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019

Frakcja Syndykat (Syndicate) w grze Age of Wonders: Planetfall to najpewniej najbardziej unikalna i bez wątpienia najtrudniejsza do opanowania strona konfliktu. Ich styl rozgrywki skupia się wokół wykorzystania dyplomacji do osiągania celów, jednakże w walce radzą sobie równie przyzwoicie, wykorzystując zniewolone dzięki technologii oddziały. W tym rozdziale poznasz cechy szczególne frakcji Syndykat, technologie, które warto wcześnie odblokować i garść porad związanych z rozgrywką tą frakcją.

Syndykat - cechy szczególne

Frakcja Syndykat wyróżnia się na tle innych z uwagi na następujące cechy:

  1. Korzysta z dwóch grup uzbrojenia - elektryczne (Arc) i broni psioniczne (Psi). Dzięki temu jednostki zadają głównie obrażenia elektryczne i psioniczne (Psi).
  2. Możliwość wykorzystania w walce niewolników niewrażliwych na utratę morale.
  3. Świetnie możliwości ukrywania się i mnogość opcji tajnych operacji.

Jednostki frakcji Syndykat zadają dwa typy obrażeń. Są to obrażenia elektryczne (Arc) i obrażenia psioniczne (Psi). Pierwsze potrafią ranić kilka celów jednocześnie i nakładać na jednostki wrogów efekt ogłuszenia, drugie z kolei świetnie sprawdzają się przeciwko ciężko opancerzonym celom, gdyż po prostu omijają jakikolwiek pancerz. Spora ich część jest także w stanie nałożyć rozmaite negatywne efekty na wrogie jednostki, dodatkowo je osłabiając.

Frakcja Syndykat posiada predyspozycje do gry skupionej wokół dyplomacji. - Syndykat (Syndicate) | Frakcja w Age of Wonders Planetfall - Age of Wonders Planetfall - poradnik do gry
Frakcja Syndykat posiada predyspozycje do gry skupionej wokół dyplomacji.

Najważniejszą cechą frakcji Syndykat jest możliwość wykorzystania niewolników (Indentured) w walce. Dzięki specjalnej modyfikacji (Cerebral Control Collars), są w stanie zmienić jednostki biologiczne i cyborgi nie-syndykatu w niewolników. Jednostki te mają zwiększoną odporność na efekty psioniczne i nie dotykają ich kary za niskie morale. Pozwala to więc zmienić pozyskiwane podczas misji jednostki nienależące do frakcji Syndykat w dodatkowe, bezmózgie wojska, które pełnić mogą rolę mięsa armatniego.

Warto zauważyć, że frakcja Syndykat gorzej spisuje się w walce niż inne dostępne strony konfliktu, szczególnie podczas pierwszy kilkunastu tur, gdy nie zostały jeszcze odblokowane bardziej zaawansowane technologicznie oddziały. Podczas rozgrywki tą frakcją warto skupić się na działaniach dyplomatycznych i wykorzystać mnogość opcji spośród tajnych operacji, by osłabiać wrogie jednostki czy całą frakcję.

Technologie, które warto wcześnie odblokować

Technologia Preventative Control powinna być zbadana możliwie najszybciej. - Syndykat (Syndicate) | Frakcja w Age of Wonders Planetfall - Age of Wonders Planetfall - poradnik do gry
Technologia Preventative Control powinna być zbadana możliwie najszybciej.

W przypadku frakcji Syndykat, warto zainteresować się następującymi technologiami:

  1. Kontrola Prewencyjna (Preventative Control) z drzewka Militarne. Najważniejsze badanie technologiczne, które wykonać należy możliwie wcześnie. Odblokowuje modyfikację Kołnierze kontrolo mózgowej (Cerebral Control Collars), które wykorzystać można na oddziałach, by zmienić je we wspomnianych w poprzednim akapicie niewolników. Technologia ta to absolutne must-have tej frakcji.
  2. Podporządkowanie mózgu (Cerebral Submission) z drzewka Militarne. Odblokowuje jednostkę Władyka (Subjugator), która może spróbować przejąć kontrolę nad wrogą jednostką - jeśli się to powiedzie, jednostka na koniec walki zmieni się w niewolnika i dołączy do frakcji gracza. Dodatkowo, Władyka może wskrzesić jeden poległy oddział niewolników.
  3. Subtelności dyplomatyczne (Diplomatic Niceties) z drzewka Socjologiczne - odblokowuje doktrynę Arystokratyczni Dyplomacji (Noble Diplomats), dzięki której otrzymasz 1 punkt wpływu i 15 punktów energii co turę za każdą frakcję, z którą jesteś w pokojowych relacjach. Z uwagi na to, że styl rozgrywki tą frakcją powinien skupiać się wokół dyplomacji, doktryna ta przyniesie Ci sporo dodatkowych punktów wpływu i energii.
  4. Instalacje graniczne (Frontier Facilities) z drzewka Socjologiczne - odblokowuje jednostkę Kolonizator (Colonizer), a także dwie bardzo użyteczne doktryny, które można aktywować podczas kolejnych tur.

Porady

Jednostka Władyka świetnie współgra z oddziałami niewolników. - Syndykat (Syndicate) | Frakcja w Age of Wonders Planetfall - Age of Wonders Planetfall - poradnik do gry
Jednostka Władyka świetnie współgra z oddziałami niewolników.

Na koniec garść porad związanych z rozgrywką przy pomocy frakcji Syndykat:

  1. Początkowe jednostki tej frakcji nie są tak skuteczne w walce jak innych stron konfliktu, lepiej jest więc nie wdawać się w pojedynki z innymi frakcjami.
  2. Podczas rozgrywki przy pomocy tej frakcji warto skupić się na dyplomacji i tajnych operacjach. Akcje dyplomatyczne łatwo będzie przeprowadzać z uwagi na sporą ilość punktów wpływów, które będziesz otrzymywać, a mnogość tajnych operacji pozwoli Ci na osłabianie wrogich oddziałów czy całych kolonii.
  3. Technologia Kontrola prewencyjna z drzewka Militarne powinna być zbadana jak najszybciej. Pozwoli Ci ona, dzięki specjalnemu ulepszeniu (Kołnierze Kontroli Mózgowej), zmienić jednostki organiczne i cyborgi w niewolników, których będzie można wykorzystać w walce.
  4. Technologia Subtelności dyplomatyczne z drzewka Socjologiczne odblokowuje doktrynę Arystokratyczni dyplomaci, która powinna być aktywowana jako pierwsza podczas rozgrywki. Dzięki niej zyskasz całą masę punktów wpływu i energii.
  5. Z jednostkami-niewolnikami (Indentured) świetnie współgra jednostka Władyka. Może ona przejąć kontrolę nad wrogim oddziałem, zmieniając go na koniec tury w kolejny oddział niewolników. Co ważniejsze, jest w stanie przywrócić do życia poległe jednostki niewolników - jeśli któraś z twoich armii z nich korzysta, Władyka także powinien w niej być.