Modyfikowanie oddziałów w Age of Wonders Planetfall Age of Wonders Planetfall porady, tipy
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
W grze Age of Wonders: Planetfall każda jednostka zdobywać może punkty doświadczenia, które pozwalają jej awansować na wyższe poziomy, zwiększając jej ogólną skuteczność. Co więcej, tak zwykłe jednostki, jak i bohaterowie, mogą zostać poddani modyfikacjom, które pozwolą w większym stopniu dostosować je do wykonywania konkretnych roli, jak i zwiększą ich potencjał na polu walki. W tym rozdziale znajdziesz informacje dotyczące modyfikowania oddziałów.
Modyfikacje - metoda działania i pozyskiwanie
Modyfikacje działają w prosty sposób - każda z jednostek ma standardowo w swoim ekwipunku 3 gniazda, w których zamontować można dostępne w danym momencie modyfikacje. Po wybraniu interesujących modyfikacji wystarczy cały proces zaakceptować i jednostka natychmiast zostanie wyposażona w dany sprzęt. Pozwala to błyskawicznie dostosowywać jednostki do konkretnych celów.
Modyfikacje pozyskiwać można z trzech źródeł:
- Odblokowując je na drodze badań naukowych, głównie z drzewka militarnego. Odblokowane tutaj modyfikacje aplikować można do wszystkich jednostek (pod warunkiem, iż ich typ tego nie zabrania), a zainstalowanie modyfikacji kosztować będzie odpowiednią ilość surowców (energia i Kosmit).
- Kupując od frakcji NPC. Jeśli będziesz mieć odpowiednio rozwinięte relacje z frakcją NPC, będziesz w stanie kupować od nich rzadkie i wysokopoziomowe modyfikacje. Podczas aplikowania tych modyfikacji nie będzie trzeba uiszczać opłaty w surowcach.
- Wykonując zadania, główne poboczne. Za wykonanie sporej części zadań w grze otrzymasz konkretne modyfikacje, które, tak jak w przypadku opisywanych wyżej od frakcji NPC, instaluje się potem za darmo - nie będzie to związane z wydatkiem energii i Kosmit.
Modyfikowanie zwykłych jednostek i bohaterów
Jak wspomniane zostało we wstępie, modyfikować można wszystkie jednostki w grze - czy to bohaterów czy "zwykłe" oddziały. Proces w obu przypadkach wygląda niemalże identycznie, oddaje do dyspozycji jednak inne przedmioty. Prezentuje się to w następujący sposób:
- Bohaterowie - prócz modyfikacji bohaterowie wyposażeni mogą być także w broń główną i poboczną. Broń główna zmienia funkcję jednostki, transformując snajpera w jednostkę walczącą wręcz. Co więcej, po odblokowaniu nowych typów jednostek (czołgi, roboty kroczące) będzie można wyposażyć bohaterów w ten rodzaj pojazdu, całkowicie zmieniając działanie danego bohatera.
- Jednostki - tutaj instalować można wyłącznie regularne modyfikacje, nie da się zmieniać broni jednostkom. Jednakże, po zainstalowaniu modyfikacji można wybrać, czy mają one być zaaplikowane do wszystkich innych jednostek tego typu w armii, a w koloniach, na liście jednostek do produkcji, będzie można od razu produkować już zmodyfikowane oddziały.
Uwaga - odgórny limit 3 modyfikacji na jednostkę można zwiększyć dla bohaterów odblokowując stosowną umiejętność Rozwinięcie Modułowe (Modular Expansion).
Porady
Na koniec garść porad związanych z tą prostą, jednak dającą olbrzymie możliwości mechaniką rozgrywki. Mianowicie:
- Modyfikowanie jednostek to świetny sposób na zwiększenie ich zdolności bojowych. Każda modyfikacja pozwala zwiększyć konkretny aspekt oddziału (celność, zadawane obrażenia, dodatkowa zdolność specjalna), a spora ich część dodaje także +1 punkt do pancerza czy tarcz, co jest bardzo wartościowe szczególnie przez pierwsze kilkanaście tur rozgrywki.
- Dzięki modyfikacjom będziesz w stanie w bardzo dużym zakresie dostosować danego bohatera do swoich potrzeb. Możesz stworzyć niemalże niezniszczalnego tanka walczącego w zwarciu, bądź snajpera, który będzie w stanie jednym strzałem kłaść pojedyncze oddziały wroga z absurdalnych dystansów.
- Modyfikacja oddziałów to bardzo kosztowny proces. Tyczy się to przede wszystkim surowca Kosmit, którego wykorzystuje się dość sporo podczas aplikowania modyfikacji. Korzystaj więc z tej mechaniki często, acz z rozwagą - jeśli brakuje Ci energii i/lub Kosmit, warto wstrzymać się z instalacją ulepszeń dla oddziałów.