Tryby gry. Wszystko o The Division 2 - data premiery, beta, gameplay
Spis treści
Tryby gry
Tom Clancy's The Division 2 oferuje trzy warianty rozgrywki. Pierwszym z nich jest kampania fabularna, możliwa do ukończenia samotnie lub w towarzystwie maksymalnie trójki innych graczy. Kolejny to kooperacja, w ramach której łączymy siły z innymi śmiałkami, by zrealizować najtrudniejsze misje. Poza tym w The Division 2 pojawiają się raidy z prawdziwego zdarzenia, przeznaczone dla maksymalnie ośmiu uczestników.
Ostatni na liście jest moduł PvP, składający się z dwóch elementów.
Strefy Mroku
Ich listę otwierają Strefy Mroku, których tym razem jest trzy. Każda z nich została ulokowana w odrębnej części Waszyngtonu (stacja metra, nadbrzeże, dzielnica Georgetown), a maksymalnie dwunastu graczy jednocześnie znajdzie w nich wyposażenie, jakiego próżno szukać gdziekolwiek indziej. O ile niektóre elementy ekwipunku można od razu wykorzystać, o tyle skażone wyposażenie wymaga ekstrakcji na pokładzie helikoptera (co znamy z pierwszej odsłony cyklu).
Po wejściu do jednej ze Stref Mroku jesteśmy względnie bezpieczni, jednak po włamaniu do zamkniętej skrzyni bądź wykradnięciu zawartości zrzutu otrzymujemy łatkę Łotra (Rogue). Jeśli mimo to uda nam się przetrwać i kontynuować złodziejską działalność, w końcu otrzymujemy dostęp do tak zwanej Złodziejskiej Meliny (ang. Thieves’ Den), gdzie rezyduje handlarz, u którego możemy pozbyć się niechcianego wyposażenia.
W Tom Clancy’s The Division 2 status Łotra ma trzy stopnie. Wejście na pierwszy „poziom” nie tylko czyni nas podatnymi na ataki ze strony pozostałych agentów, lecz również zapewnia nam punkty doświadczenia za ich zabijanie, a także możliwość okradania ich z pozyskanego ekwipunku. Po eliminacji innego gracza otrzymujemy oznaczenie drugiego stopnia, czyli Disavowed Rogue. Nasza pozycja na mapie jest od tej pory bardziej widoczna. Podążając tą ścieżką, w końcu docieramy do trzeciego „levelu”, czyli Manhunt Rogue. Wszyscy gracze zostają wówczas ostrzeżeni o naszej obecności, a za naszą głowę zostaje wyznaczona nagroda, która od tej pory będzie tylko rosnąć.
Gracze mogą pozbyć się tych statusów, odwiedzając meliny, hakując specjalne terminale bądź ginąc na polu bitwy. Z drugiej strony jednak możemy zhakować wyżej wspomniany komputer, co w teorii pogorszy naszą sytuację, jednak z drugiej strony sprawi, że nagroda za przetrwanie będzie odpowiednio wyższa.
Warto odnotować, że przed ukończeniem kampanii fabularnej poszczególne Strefy Mroku są „normalizowane”. Oznacza to, że trafiają do nich gracze o podobnych statystykach sprzętu. Inaczej mają się sprawy w tzw. „endgame”; wówczas wybrane strefy mroku regularnie stają się „zajęte”, a my zostajemy pozbawieni tego komfortu. Co więcej, gracze ze statusem Łotra w żaden sposób nie wyróżniają się na tle pozostałych, przez co musimy nieustannie mieć się na baczności.
Konflikt
Drugim trybem PvP jest Konflikt, w którym toczymy zmagania na trzech odrębnych mapach. Autorzy pozwalają nam wziąć udział w klasycznym deathmatchu drużynowym (Skirmish), gdzie każda z dwóch drużyn posiada ograniczoną liczbę „biletów” umożliwiających odrodzenie po śmierci, oraz spróbować swoich sił w walce o punkty kontrolne (Domination).