Data premiery. Wszystko o The Division 2 - data premiery, beta, gameplay
Spis treści
Data premiery
15 marca 2019 roku Tom Clancy’s The Division 2 zadebiutowało na PlayStation 4, Xboksie One oraz komputerach osobistych. Produkcja otrzymała nad Wisłą kinową lokalizację.
Fabuła
Akcja Tom Clancy's The Division 2 toczy się siedem miesięcy po wydarzeniach z poprzedniej odsłony cyklu, a więc w samym środku upalnego lata. Produkcja przenosi nas do Waszyngtonu – pomimo że niemal całkowicie udało się zażegnać zagrożenie ze strony wirusa znanego z „jedynki”, a mieszkańcy stolicy Stanów Zjednoczonych próbują powrócić do normalnego życia, w metropolii panuje bezprawie, potęgowane przez plotki o planowanym zamachu stanu.
Ponadto krwawą wojnę o kontrolę nad Waszyngtonem (który na domiar złego padł ofiarą powodzi) prowadzą zróżnicowane frakcje; jedną z nich są tak zwani True Sons, czyli świetnie zorganizowane, paramilitarne ugrupowanie dowodzone przez byłego oficera Joint Task Force. Oczywiście zadanie uratowania miasta spadnie na barki członków tytułowej Dywizji; mowa o elitarnych agentach, którzy na co dzień wtapiają się w tłum, a w obliczu kryzysu wychodzą z ukrycia i stawiają czoła zagrożeniu.
Świat gry
Autorzy po raz kolejny oddają w nasze ręce rozległy otwarty świat; przekonują przy tym, że udało im się odwzorować stolicę Stanów Zjednoczonych w skali jeden do jednego. Teren działań jest o dwadzieścia procent większy niż ten, który dostaliśmy w pierwszym Tom Clancy's The Division, a znajdziemy tu zarówno tak charakterystyczne miejsca, jak Biały Dom czy Pentagon, jak i lokacje pokroju Narodowego Arboretum Stanów Zjednoczonych czy pomniki upamiętniające wojnę o niepodległość Ameryki oraz wojnę secesyjną.
Ważną rolę w Tom Clancy's The Division 2 odgrywają postacie neutralne – poza kryjówkami znanymi z pierwszej odsłony cyklu, w których możemy złapać oddech i podejmować się realizacji kolejnych zadań fabularnych, na mapie pojawią się osady wznoszone przez obywateli na wyswobodzonych terenach; znajdziemy w nich nie tylko handlarzy, u których można sprzedać niepotrzebny sprzęt i kupić nowy, lecz także NPC-ów zlecających misje. Naszym zadaniem jest zadbanie o potrzeby mieszkańców; chcąc zapewnić im stały dostęp zasobów, konieczne jest przechwytywanie tak zwanych punktów kontrolnych.