futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 29 września 2016, 15:00

Czy warto dziś kupić PlayStation VR?. Ile jest wart PlayStation VR?

Spis treści

Czy warto dziś kupić PlayStation VR?

Ciężko na to pytanie odpowiedzieć jednoznacznie. Jeśli macie już konsolę i jesteście zainteresowani technologią wirtualnej rzeczywistości, a przy okazji możecie sobie pozwolić na wydanie prawie 2000 zł – nie zastanawiajcie się zbyt długo. Gogle VR, nawet jeśli ostatecznie nie znajdą wielkiego grona odbiorców, mają przez kilka najbliższych lat gwarantowane wsparcie deweloperów. Technologia jest zbyt droga, by twórcy ot tak byli gotowi spisać swój wysiłek na straty. Prawdą jest jednak, że do takiego zakupu najlepiej przekonać się na własne oczy, bo granie w goglach okazuje się dość specyficznym doświadczeniem, które nie każdemu może przypaść do gustu.

Jedno się nie zmienia - człowiek grający w goglach VR wciąż wygląda zabawnie. - 2016-09-29
Jedno się nie zmienia - człowiek grający w goglach VR wciąż wygląda zabawnie.

Wielu z nas, łącznie ze mną, chciałoby grać na takim sprzęcie w pozycje pokroju Skyrima czy GTA, pisane natywnie pod VR, ale jesteśmy dopiero na początku długiej drogi, na której na pewno nie zabraknie problemów i ograniczeń. Niecierpliwie oczekuję przyszłorocznego wsparcia wirtualnej rzeczywistości przez nowego Dooma, bo pokaże, czy da się w ten sposób grać w tytuły AAA. Póki co dajmy szansę mniejszym produkcjom i deweloperom, którzy dopiero pracują nad, miejmy nadzieję, nowatorskimi dziełami.

Podsumowując, PlayStation VR to interesująca propozycja na rynku. Z jednej strony jest najtańszą opcją (nie licząc gadżetów do oglądania wirtualnej rzeczywistości na urządzeniach mobilnych), co odbiło się na solidności konstrukcji, ale z drugiej to najbardziej przyjazny użytkownikowi sprzęt przy dopasowywaniu do głowy. Na start dostajemy kilka interesujących produkcji, choć są też takie, które dość szybko zostaną rzucone w kąt. Powtórzę raz jeszcze – jeśli tylko macie taką możliwość, przetestujcie VR przed dokonaniem zakupu, bo nie każdemu przypadnie do gustu taka forma grania. Ja tej technologii nie spisuję na straty i dam jej jeszcze niejedną szansę.

Michał Mańka

Michał Mańka

Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Zatrudnienie w GRYOnline.pl po części zawdzięcza filologii angielskiej. Mimo że obecnie pracuje na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej