Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 2 kwietnia 2012, 09:34

autor: Wojciech Mroczek

Confrontation. Testament Sherlocka Holmesa oraz inne gry Focusa

Spis treści

Confrontation

Obaj bohaterowie wyglądają bardzo efektownie i są dość nietypowymi postaciami.

Zróżnicowanie atrybutów i zdolności herosów trzeba będzie wykorzystać również w walce. Ork świetnie sprawdzi się w bezpośrednim starciu, podczas gdy goblin lepiej spisze się zmaganiach na odległość, podkradaniu i skrytobójstwie. Obaj będą też dysponować charakterystycznymi dla siebie zdolnościami – wielki wojownik wpadnie w bitewny szał, zwinny łotrzyk schowa się natomiast przed wzrokiem wrogów. Kluczem do wygrania potyczki okaże się nieraz także wspólne działanie – kryjącego się na dachu łucznika bez problemu powali goblin ciśnięty w jego kierunku przez silnego towarzysza.

Produkcja wykorzystywać będzie system walki, w którym spowolnienie czasu pozwoli na zaplanowanie kolejnych ataków (ten sam pomysł rozwinięto później w Grze o tron). Zielonoskórzy bohaterowie będą zdobywać doświadczenie i rozwijać umiejętności typowe dla ich profesji. Twórcy obiecują tu spore możliwości wyboru specjalizacji, odzwierciedlających nasz styl gry. W trakcie podróży znajdziemy wiele efektownych broni i zbroi, świetnie prezentujących się na naszych postaciach. Ukończenie kampanii zajmie 15-20 godzin, podczas których zwiedzimy około 20 zróżnicowanych lokacji. Gra ukaże się na PC, Xboksie 360 i PlayStation 3. Premiera: wrzesień 2012.

Confrontation to taktyczna gra RPG, oparta na figurkowym systemie pod tym samym tytułem. W grze pokierujemy czteroosobowym oddziałem, którego zadaniem będzie wdarcie się na terytorium wroga i wypełnianie różnorakich misji. Bohaterowie będą stopniowo zdobywać doświadczenie, które gracz przekuje na dodatkowe punkty atrybutów i umiejętności. Podczas starć otrzymamy możliwość skorzystania z aktywnej pauzy, by w każdej chwili spokojnie przyjrzeć się sytuacji na planszy i zaplanować kolejne posunięcie. Kluczem do zwycięstwa będzie tu kooperacja członków drużyny – wzajemne wspieranie się czarami lub osłanianie przed atakami przeciwnika. Towarzysze będą mogli przywracać też do bojowej formy tych kompanów, którzy padną pod ciosami wroga. Twórcy chwalą się także złożonym systemem prowadzenia walki. Prezentacja gry pokazała, że faktycznie bierze on pod uwagę bardzo wiele czynników.

W grze zwiedzimy wiele zróżnicowanych lokacji.

Historia przedstawiona w Confrontation rozgrywa się w dręczonym wielką wojną, znaną jako Rag’narok, świecie Aarklash i opowiada o konflikcie wojowników z frakcji Griffon z potwornymi mutantami z frakcji Skorpion. Kampania dla jednego gracza potrwa około 20 godzin. W trybie wieloosobowym będziemy mogli pokierować również barbarzyńskimi Orkami lub wilkokształtnymi Wolfenami. Dobre wrażenie robi możliwość dostosowania wyglądu oddziałów do naszych preferencji. Ten element gry – nazwany przez twórców „Army Painter”, stanowi miłe nawiązanie do figurkowych korzeni tytułu. Confrontation ukaże się wyłącznie na PC. Premiera: 5 kwietnia 2012

Realms of Ancient War

Realms of Ancient War (czyli R.A.W.) to dynamiczny hack and slash, który ma szansę otrzeć łzy konsolowym graczom, rozczarowanym faktem, że Diablo III nieprędko trafi na ich maszyny. Mamy tu wszystko, czego można oczekiwać po tytule z tego gatunku – od typowych klas postaci, trzymających się schematu wojownik/łuczniczka/mag, przez hordy potworów do mordowania, aż po setki zróżnicowanych fantów, które zdobędziemy na wrogach. Jak w każdym szanującym się erpegu akcji nasza postać pozyska doświadczenie, które umożliwi jej rozwój atrybutów i stopniowe odblokowywanie kolejnych zdolności na „drzewku” profesji.

Lokacje w R.A.W. pełne są nie tylko przeciwników, ale i kolorów!

Gra wyjdzie na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3, przy czym na konsolach zostanie wydana w dystrybucji cyfrowej. Tytuł będzie oferować możliwość dwuosobowej rozgrywki w kooperacji. Jego znakami rozpoznawczymi mają być tłumy jednocześnie atakujących przeciwników, możliwość przyzywania oddziału pomocników i zdolność przejmowania kontroli nad niektórymi – nieraz ogromnymi – bestiami. O fabule nie wiadomo za wiele, oprócz tego, że rozegra się w pełnej magii krainie fantasy, zamieszkiwanej przez cztery rasy – ludzi, krasnoludów, elfy oraz orki. Ukończenie kampanii zajmie około 15 godzin, podczas których zwiedzimy około 50 lokacji. Premiera: najprawdopodobniej w czerwcu 2012.