autor: Bartosz Świątek
Konfiguracja G-Sync w grach, ograniczanie ilości fps. Jaką robią różnicę w grach G-Sync i FreeSync
Spis treści
Konfiguracja G-Sync w grach, ograniczanie ilości fps
Czas na zoptymalizowanie gier pod kątem wykorzystania G-Sync. Jest to banalnie proste, ponieważ z grubsza ogranicza się do dwóch rzeczy: Wyłącz synchronizację pionową (V-Sync) w grach, a także podwójne oraz potrójne buforowanie.
Dzięki ustawieniom wybranym w sterowniku GeForce i w grach, G-Sync od Nvidii może być już używany bez przeszkód. Jednakże, w dalszym ciągu możemy jeszcze bardziej poprawić ogólne efekty działania G-Sync. Obejmuje to między innymi redukcję opóźnienia wejściowego, o ile synchronizacja pionowa będzie działać. Koledzy z Blur Busters intensywnie pracowali nad techniką synchronizacji obrazu G-Sync i spisali zdobytą wiedzę w szczegółowym poradniku: G-Sync 101.
Poruszają oni w sposób bardziej szczegółowy wcześniej już wspomnianą tematykę zwiększania się opóźnienia wejściowego przez V-sync, na co pomaga jednak ograniczenie liczby klatek na sekundę.
Limit FPS nie powinien dokładnie odpowiadać maksymalnej liczbie herców naszego monitora TFT, ale powinien być o trzy klatki niższy. W wielu scenariuszach testowych Blur Busters bywało to dobrą wartością orientacyjną. W przypadku monitora o 144 Hz liczba FPS jest ustawiona na wartość 141, przy 120 Hz na wartość 117 FPS, przy 100 Hz na wartość 97 fps i 57 FPS przy 60 Hz.
Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie