Direct billing w sieci T-MOBILE. Jak działa direct billing, czyli bezpieczne płatności mobilne
Spis treści
Direct billing w sieci T-MOBILE
Firma T-Mobile uruchomiła własną usługę direct billing – noszącą nazwę „Dodaj do rachunku” („Płać z T-Mobile” w przypadku użytkowników Windowsa Phone) – na przełomie lipca i sierpnia 2014 roku. Mogą z niej korzystać klienci abonamentowi (indywidualni lub biznesowi), posiadający urządzenia mobilne działające pod kontrolą systemów operacyjnych Android i Windows Phone (swego czasu T-Mobile obsługiwało również Firefox OS, w tym także osoby z umowami na kartę, ale aktualnie próżno szukać informacji na temat tej oferty). Na wydatki w ramach usługi „Dodaj do rachunku” nałożony jest limit miesięczny w wysokości 200 złotych. Z zakupu gier, aplikacji, e-książek, muzyki i filmów da się zrezygnować w przeciągu 15 minut od chwili dokonania transakcji (w przypadku platformy Google Play czas ten jest wydłużony do 2 godzin). Blokada usługi może nastąpić poprzez kontakt z działem obsługi klienta, z poziomu serwisu internetowego iBOA lub w punkcie sprzedaży.
Proces aktywacji usługi „Dodaj do rachunku” / „Płać z T-Mobile” (w tym celu należy wyłączyć połączenie Wi-Fi i pozostać przy 3G/4G) przebiega następująco:
Sklep Google Play:
- Wchodzimy do sklepu Google Play, otwieramy kartę gry, aplikacji lub innego produktu, który zamierzamy kupić, i akceptujemy wybór.
- Klikamy „Dalej” i rozwijamy menu „Opcje płatności”, aby dodać pożądaną przez nas metodę – w tym przypadku „Płatności T-Mobile”.
- Przy pierwszym zakupie zostaje wysłany SMS pod numer 80332 celem weryfikacji konta (proces nie powinien trwać dłużej niż kilkanaście sekund, choć może się wydłużyć w zależności od poziomu obciążenia sieci).
- Za pierwszym razem jesteśmy również proszeni o podanie kilku danych osobowych do rozliczeń, takich jak imię i nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu. Następnie je potwierdzamy.
- Kolejnym krokiem jest potwierdzenie zakupu poprzez wpisanie hasła przypisanego do naszego konta Google.
W tym momencie rozpoczyna się proces pobierania i możemy ponownie uruchomić połączenie Wi-Fi. Po pobraniu produktu mamy 2 godziny na dokonanie zwrotu (np. w sytuacji, gdy jednak nie działa on poprawnie na naszym urządzeniu lub nie spełnia oczekiwań). W przypadku każdego kolejnego zakupu proces weryfikacji ogranicza się do podania hasła Google.
Microsoft Store:
- Wchodzimy do Microsoft Store (będąc oczywiście zalogowanym na konto Microsoftu), otwieramy kartę gry, aplikacji lub innego produktu, który zamierzamy kupić, i klikamy „Kup”.
- Wybieramy metodę płatności – w tym przypadku „Płać z T-Mobile”.
- Potwierdzamy zakup.
W tym momencie rozpoczyna się proces pobierania i możemy ponownie uruchomić połączenie Wi-Fi. Po pobraniu produktu mamy 15 minut na dokonanie zwrotu.