futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Technologie 30 września 2015, 15:00

autor: Piotr Doroń

Direct billing w sieci T-MOBILE. Jak działa direct billing, czyli bezpieczne płatności mobilne

Spis treści

Direct billing w sieci T-MOBILE

Firma T-Mobile uruchomiła własną usługę direct billing – noszącą nazwę „Dodaj do rachunku” („Płać z T-Mobile” w przypadku użytkowników Windowsa Phone) – na przełomie lipca i sierpnia 2014 roku. Mogą z niej korzystać klienci abonamentowi (indywidualni lub biznesowi), posiadający urządzenia mobilne działające pod kontrolą systemów operacyjnych Android i Windows Phone (swego czasu T-Mobile obsługiwało również Firefox OS, w tym także osoby z umowami na kartę, ale aktualnie próżno szukać informacji na temat tej oferty). Na wydatki w ramach usługi „Dodaj do rachunku” nałożony jest limit miesięczny w wysokości 200 złotych. Z zakupu gier, aplikacji, e-książek, muzyki i filmów da się zrezygnować w przeciągu 15 minut od chwili dokonania transakcji (w przypadku platformy Google Play czas ten jest wydłużony do 2 godzin). Blokada usługi może nastąpić poprzez kontakt z działem obsługi klienta, z poziomu serwisu internetowego iBOA lub w punkcie sprzedaży.

Proces aktywacji usługi „Dodaj do rachunku” / „Płać z T-Mobile” (w tym celu należy wyłączyć połączenie Wi-Fi i pozostać przy 3G/4G) przebiega następująco:

Sklep Google Play:

  1. Wchodzimy do sklepu Google Play, otwieramy kartę gry, aplikacji lub innego produktu, który zamierzamy kupić, i akceptujemy wybór.
  2. Klikamy „Dalej” i rozwijamy menu „Opcje płatności”, aby dodać pożądaną przez nas metodę – w tym przypadku „Płatności T-Mobile”.
  3. Przy pierwszym zakupie zostaje wysłany SMS pod numer 80332 celem weryfikacji konta (proces nie powinien trwać dłużej niż kilkanaście sekund, choć może się wydłużyć w zależności od poziomu obciążenia sieci).
  4. Za pierwszym razem jesteśmy również proszeni o podanie kilku danych osobowych do rozliczeń, takich jak imię i nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu. Następnie je potwierdzamy.
  5. Kolejnym krokiem jest potwierdzenie zakupu poprzez wpisanie hasła przypisanego do naszego konta Google.

W tym momencie rozpoczyna się proces pobierania i możemy ponownie uruchomić połączenie Wi-Fi. Po pobraniu produktu mamy 2 godziny na dokonanie zwrotu (np. w sytuacji, gdy jednak nie działa on poprawnie na naszym urządzeniu lub nie spełnia oczekiwań). W przypadku każdego kolejnego zakupu proces weryfikacji ogranicza się do podania hasła Google.

Microsoft Store:

  1. Wchodzimy do Microsoft Store (będąc oczywiście zalogowanym na konto Microsoftu), otwieramy kartę gry, aplikacji lub innego produktu, który zamierzamy kupić, i klikamy „Kup”.
  2. Wybieramy metodę płatności – w tym przypadku „Płać z T-Mobile”.
  3. Potwierdzamy zakup.

W tym momencie rozpoczyna się proces pobierania i możemy ponownie uruchomić połączenie Wi-Fi. Po pobraniu produktu mamy 15 minut na dokonanie zwrotu.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej