futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Technologie 30 września 2015, 15:00

autor: Piotr Doroń

Direct billing w sieci PLUS. Jak działa direct billing, czyli bezpieczne płatności mobilne

Spis treści

Direct billing w sieci PLUS

Trzecim operatorem działającym na polskim rynku, który umożliwił dopisywanie kosztu zakupu gier, aplikacji, e-książek, muzyki i filmów do rachunku telefonicznego, był Plus. Firma dokonała tego w październiku 2014 roku, podpisując w tym celu umowę z koncernem Google. W efekcie abonenci głosowi Plusa – indywidualni i biznesowi – oraz korzystający z oferty Plus Internet mogą nabywać w ten wygodny sposób produkty cyfrowe oferowane przez platformę Google Play. Na wydatki w ramach usługi „Zapłać z Plusem” nałożony jest limit miesięczny w wysokości maksymalnie 150 złotych, aczkolwiek istnieje możliwość jego obniżenia. Standardowo z zakupu cyfrowych dóbr można zrezygnować w przeciągu 2 godzin od chwili dokonania transakcji. Usługę da się oczywiście zablokować, usuwając ją z Google Wallet, kontaktując się z działem obsługi klienta, wysyłając SMS-a pod numer 2601 (o treści „LIMITGP 0” dla osób indywidualnych lub „LIMITGP 0 hasło_abonenta” dla firm), z poziomu serwisu internetowego Plus Online lub w punkcie sprzedaży.

Proces aktywacji usługi „Zapłać z Plusem” (w tym celu należy wyłączyć połączenie Wi-Fi i pozostać przy 3G/4G) przebiega następująco:

Sklep Google Play:

  1. Wchodzimy do sklepu Google Play, otwieramy kartę gry, aplikacji lub innego produktu, który zamierzamy kupić, i akceptujemy wybór.
  2. Klikamy „Dalej” i rozwijamy menu „Opcje płatności”, aby dodać pożądaną przez nas metodę – w tym przypadku „Płatność przez Plus”.
  3. Przy pierwszym zakupie zostaje wysłany SMS celem weryfikacji konta (proces nie powinien trwać dłużej niż kilkanaście sekund, choć może się wydłużyć w zależności od poziomu obciążenia sieci).
  4. Za pierwszym razem jesteśmy również proszeni o podanie kilku danych osobowych do rozliczeń, takich jak imię i nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu. Następnie je potwierdzamy.
  5. Kolejnym krokiem jest potwierdzenie zakupu poprzez wpisanie hasła przypisanego do naszego konta Google.

W tym momencie rozpoczyna się proces pobierania i możemy ponownie uruchomić połączenie Wi-Fi. Po pobraniu produktu mamy 2 godziny na dokonanie zwrotu (np. w sytuacji, gdy jednak nie działa on poprawnie na naszym urządzeniu lub nie spełnia oczekiwań). W przypadku każdego kolejnego zakupu proces weryfikacji ogranicza się do podania hasła Google.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej