Direct billing w sieci PLAY. Jak działa direct billing, czyli bezpieczne płatności mobilne
Spis treści
Direct billing w sieci PLAY
Pierwszym operatorem w Polsce, który zdecydował się na wdrożenie direct billingu, był PLAY. Firma dokonała tego w okresie letnim 2013 roku, proponując swoim abonentom głosowym – indywidualnym oraz biznesowym – i w ramach oferty Play Internet usługę „Dopisz do rachunku PLAY”. Początkowo użytkownik dysponuje limitem miesięcznym na zakupy w Google Play w wysokości 50 złotych. Z czasem – w następstwie regularnego opłacania rachunków – limit ten może zostać zwiększony: automatycznie lub na prośbę klienta. Istnieje możliwość rezygnacji z nabytych gier, aplikacji, e-książek, muzyki i filmów w przeciągu 2 godzin od dokonania transakcji. Usługę da się też zablokować, kontaktując się z działem obsługi klienta lub z poziomu serwisu internetowego PLAY24.
Proces aktywacji usługi „Dodaj do rachunku PLAY” (w tym celu należy wyłączyć połączenie Wi-Fi i pozostać przy 3G/4G) przebiega następująco:
Sklep Google Play:
- Wchodzimy do sklepu Google Play, otwieramy kartę gry, aplikacji lub innego produktu, który zamierzamy kupić, i akceptujemy wybór.
- Klikamy „Dalej” i rozwijamy menu „Opcje płatności”, aby dodać pożądaną przez nas metodę – w tym przypadku „Płatność przez PLAY”.
- Przy pierwszym zakupie jesteśmy proszeni o podanie kilku danych osobowych do rozliczeń, takich jak imię i nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu. Następnie je potwierdzamy.
- Kolejnym krokiem jest potwierdzenie zakupu poprzez wpisanie hasła przypisanego do naszego konta Google.
W tym momencie rozpoczyna się proces pobierania i możemy ponownie uruchomić połączenie Wi-Fi. Po pobraniu produktu mamy 2 godziny na dokonanie zwrotu (np. w sytuacji, gdy jednak nie działa on poprawnie na naszym urządzeniu lub nie spełnia oczekiwań). W przypadku każdego kolejnego zakupu proces weryfikacji ogranicza się do podania hasła Google.