Battlefront - wywiad z twórcami Combat Mission
Zapis wywiadu z ludźmi z zespołu Battlefront, który dzięki uprzejmości firmy CD Projekt udało się przeprowadzić polskim graczom skupionymi wokół strony Combat Mission Polish HQ.
Kiedy pod koniec 2000 roku po raz pierwszy zetknąłem się z nic nikomu nie mówiącą produkcją Combat Mission: Beyond Overlord, pochodzącą z nikomu nie znanej niszowej firmy Battlefront, która to jeszcze znajdowała się na drugim kontynencie po prostu oszalałem na jej punkcie i ten stan trwa do dnia dzisiejszego. Ta strategia turowa, a raczej najdoskonalsza obecnie symulacja pola walki z czasów II Wojny Światowej, przyćmiła słyną serię Close Combat, pokonując ją w niemal każdej kategorii. Trójwymiarowe środowisko, w którym toczy się akcja, odgłosy, quasi turowy system rozgrywki, a przede wszystkim stopień realizmu i odtworzenia wszystkich typów wykorzystywanego ówcześnie uzbrojenia, był olbrzymim krokiem naprzód i co najważniejsze do dziś nikt nie zdołał zbliżyć się do poziomu jaki reprezentuje Combat Mission: Beyond Overlord. Niestety, wówczas cały zachwyt nad tym dziełem burzyła dostępność gry. Jeszcze do niedawna CM:BO można było nabyć jedynie przez Internet, ze strony producenta i to w cenie przekraczającej możliwości 80% polskich graczy (około 50$). Wraz z nadejściem roku 2002 polityka firmy Battlefront uległa zmianie i gra została wydana w wielkiej Brytanii i Niemczech przez firmę CDV, a w Polsce zostanie w czerwcu wydana przez CD Projekt w pełnej polskiej wersji językowej, za co należą się jej duże brawa. Przy tej okazji przedstawiciel firmy CD Projekt umożliwił nam zadanie kilku pytań panom z Battlefrontu, czego oczywiście, wraz z polskimi graczami CM skupionymi wokół strony Combat Mission Polish HQ, znajdującej się w federacji Gry-OnLine, nie omieszkaliśmy wykorzystać. Zanim przejdziecie do właściwego wywiadu muszę jeszcze nadmienić, że firma Battlefront słynie nie tylko z serii Combat Mission, lecz także innej, równie realistycznej produkcji TacOps. Niedługo wyda także Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin oraz dwie całkowicie nowe gry, które na pewno wyznaczą nowe standardy w gatunku dwuwymiarowych strategii, tj. Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem oraz Strategic Command European Theater. |