autor: Michał Kułakowski
Zwolnienia w Sony Santa Monica związane ze skasowaną produkcją nowej gry
W tym tygodniu Sony ogłosiło, że zwolniło część pracowników w studiu deweloperskim Santa Monica, znanym dzięki serii God of War. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez jednego z byłych pracowników, decyzja ta była związana z przerwaniem produkcji nowej gry/marki, którą od jakiegoś czasu przygotowywał zespół.
Ostatnia oryginalna gra studia (God of War: Ascension) spotkała się z chłodnym przyjęciem graczy i sprzedała się poniżej oczekiwań
Studio SCE Santa Monica, założone w 1999 roku, jest najprawdopodobniej jednym z najważniejszych zespołów deweloperskich należących do firmy Sony. Poza stworzeniem serii God of War, przez kilkanaście lat twórcy pomagali przy produkcji co najmniej kilkudziesięciu gier na platformy PlayStation, takich jak Warhawk, Twisted Metal, Sorcery, Journey czy Fat Princess. Choć w tej chwili studio nie zajmuje się własnymi oryginalnymi projektami to pełni rolę supportu przy tworzeniu trzech tytułów na PlayStation 4: Hohokum, The Order: 1886 i Everybody's Gone to the Rapture. Tym dziwniejsze więc okazały się więc informacje z tego tygodnia, że japoński gigant zdecydował się zredukować ilość pracowników zatrudnionych w zespole.
Choć nadal nie dowiedzieliśmy się ile konkretnie osób straciło pracę wiemy, że zwolnienia związane są najprawdopodobniej z tajemniczą skasowaną grą/marką. Informacja ta pochodzi od Jonathana Hawkinsa, byłego projektanta w studiu. W serii tweetów na swoim profilu podzielił się spostrzeżeniami dotyczącymi byłego pracodawcy. W Santa Monica spędził ponad 10 lat i jest zadowolony z tego co udało mu się osiągnąć przez ten czas, ale współczuje innym pracownikom oraz ich rodzinom, którzy zostali z dnia na dzień na lodzie. Żałuje też, że zawiódł graczy, ponieważ projekt nad którym pracował nigdy nie ujrzy już światła dziennego. Zapewne jeszcze przez długi czas nie dowiemy się jaką konkretnie produkcję Sony spisało na straty oraz na jakim etapie prac się znajdowała. Być może za kilka lat, jak często to bywa, w sieci pojawią się archiwalne materiały koncepcyjne przedstawiające grę.