autor: Marek Grochowski
Zwolnienia w Perpetual Entertainment skutkują opóźnieniem Gods and Heroes
Redukcja etatów dotyczy każdej branży, także tej elektronicznej. Przekonał się o tym zespół Perpetual Entertainment, którego 35 członków zostało dzisiaj zwolnionych z pracy. Powodem, jakim przy podejmowaniu decyzji o odprawie kierowało się szefostwo firmy, była chęć zmniejszenia kosztów produkcji nowych tytułów, m.in. gry MMocRPG Gods and Heroes: Rome Rising.
Redukcja etatów dotyczy każdej branży, także tej elektronicznej. Przekonał się o tym zespół Perpetual Entertainment, którego 35 członków zostało dzisiaj zwolnionych z pracy. Powodem, jakim przy podejmowaniu decyzji o odprawie kierowało się szefostwo firmy, była chęć zmniejszenia kosztów produkcji nowych tytułów, m.in. gry MMocRPG Gods and Heroes: Rome Rising.
Liczebność teamu tworzącego powyższy projekt została zmniejszona do 80 osób. Wynikające z tego konsekwencje mają dwojaki charakter. Z jednej strony developing produktu stanie się bardziej uporządkowany. Z drugiej jednak mniejszy stan załogi spowoduje pewne opóźnienia w rozwoju sieciowej gry fabularnej. Założyciel firmy Perpetual, Chris McKibbin zdążył już oznajmić, że z powodu ostatnich zmian kadrowych premiera Gods and Heroes może ulec zmianie. Nastąpi więc ona najprawdopodobniej nie wiosną, a dopiero latem 2007.
Jednocześnie ujawniono, że prace nad Rome Rising dobiegają powoli końca, a w ciągu najbliższych miesięcy programiści będą skupiać się już tylko na betatestach swego dzieła, by wyeliminować z niego najpoważniejsze błędy. Przypomnijmy, że Perpetual Entertainment równolegle zajmuje się również kreowaniem gry Star Trek Online. Data rynkowego debiutu tego projektu wciąż pozostaje tajemnicą.