autor: Damian Rams
Zwolnienia u producentów Tomb Raidera
Wczoraj informowaliśmy o całkiem niezłych wynikach sprzedaży Tomb Raider: Underworld, które jednak nie sprostały oczekiwaniom firmy Eidos. Jak się okazuje, wydawca serii z ponętną panią archeolog Croft w roli głównej na mało efektownym kręceniu nosem prawdopodobnie nie skończy.
Wczoraj informowaliśmy o całkiem niezłych wynikach sprzedaży Tomb Raider: Underworld, które jednak nie sprostały oczekiwaniom firmy Eidos. Jak się okazuje, wydawca serii z ponętną panią archeolog Croft w roli głównej na mało efektownym kręceniu nosem prawdopodobnie nie skończy.
Serwis Kotaku podaje, że pracę w studio Crystal Dynamics, odpowiedzialnym za produkcję ostatnich trzech części Tomb Raider, straciło właśnie 30 osób. Redaktorzy powołują się na „zaufane źródło”, więc póki co informację trzeba uznać za plotkę. Również dlatego, że nie podano żadnych oficjalnych przyczyn cięć w kadrze zespołu – można jedynie snuć domysły, że zarząd musi w którymś segmencie zaoszczędzić, aby odzyskać chociaż część z 20 milionów funtów, których wbrew wcześniejszym oczekiwaniom w 2008 roku nie zarobił.
Takie posunięcie Eidos wydaje się być dość niesprawiedliwe w stosunku do ekipy Crystal Dynamics. Tomb Raider: Underworld okazał się bowiem całkiem dobrą grą, która otrzymała od Gry-OnLine mocne 8 i w dodatku sprzedała się w ilości 1,5 miliona egzemplarzy w zaledwie półtora miesiąca.