autor: Janusz Guzowski
Zobacz zwiastun gry Giant Cop – symulatora gigantycznego policjanta na VR
Podczas panelu PC Gaming Show na E3 2016 zaprezentowano zwiastun gry Giant Cop: Justice Above All. Produkcja jest prześmiewczym symulatorem gigantycznego policjanta, który stoi na straży sprawiedliwości w Micro City. Produkcja przeznaczona jest na urządzenia wirtualnej rzeczywistości i powinna ukazać się jesienią.
W trakcie panelu PC Gaming Show na E3 2016 zaprezentowano prawdopodobnie najdziwniejszy tytuł tegorocznych targów. Mowa o grze Giant Cop: Justice Above All. Jest to prześmiewczy sandbox, w którym wcielamy się w postać policjanta. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że nasz bohater jest gigantyczny, a większość budynków w strzeżonej przez niego metropolii o nazwie Micro City sięga mu co najwyżej do pasa. Mieszkańcy zaś z tej perspektywy prezentują się niczym ludziki LEGO.
Gracz będzie musiał poradzić sobie z takimi problemami, jak napady na bank, zabójstwa czy konieczność zapewnienia bezpieczeństwa podczas marszów protestacyjnych. Jak przystało na sandbox, tylko od nas będzie zależało, jak postanowimy rozprawić się z przestępczością gnębiącą nasze miasto. Nic nie stoi na przeszkodzie, by złapanych złodziei unieść w powietrze i wyrzucić do oceanu, albo podnieść stojący nieopodal autobus i przygnieść nim uciekających bandziorów. Nasze działania będą miały też wpływ na to, jak postrzega nas lokalna społeczność – możemy być prawdziwym obrońcą sprawiedliwości albo skorumpowanym przedstawicielem prawa, którego mieszkańcy boją się bardziej niż przestępców. Wszystko to sprawia, że najłatwiej porównać grę Giant Cop: Justice Above All do klasycznych symulatorów bóstwa, takich jak Black & White. Żartobliwego charakteru dodaje całej produkcji także osadzenie jej w klimatach lat siedemdziesiątych, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego okresu muzyki i mody. Grze towarzyszy zwiastun, utrzymany w równie komediowym stylu:
Tytuł zmierza na gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift i powinien ukazać się jesienią tego roku. Za produkcję odpowiada studio Other Ocean Interactive.