Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 maja 2022, 07:17

autor: Adrian Werner

Zobacz fanowski remake Portal na Unreal Engine 5

W sieci pojawił się śliczny filmik pokazujący, jak mógłby wyglądać remake gry Portal na silniku Unreal Engine 5.

Od premiery gry Portal 2 minęło już jedenaście lat i nie nic wskazuje na to, abyśmy wkrótce mieli otrzymać trzecią część cyklu. Smutek tej sytuacji łagodzą fanowskie projekty. Jednym z najnowszych jest filmik prezentujący, jak mógłby wyglądać remake pierwszej części serii (poniżej).

Autorem jest artysta Alfred Beddow, który odtworzył na silniku Unreal Engine 5 pierwszą lokację w grze. Całość wygląda ślicznie, zwłaszcza że korzysta z ray tracingu. Niestety, projekt ma na celu jedynie pokazanie talentów twórcy. Nie ma on w planach udostępnienia tej mapy publiczności.

  1. Strona projektu w serwisie Art Station

Przypomnijmy, że pierwszy Portal zadebiutował w 2007 roku. Kontynuacja ukazała się cztery lata później. Ostatni raz uniwersum tej serii mogliśmy odwiedzić dwa miesiące temu w Aperture Desk Job, czyli małej darmowej produkcji mającej zaznajomić użytkowników z urządzeniem Steam Deck.

Studio Valve kilkukrotnie pozwalało również innym deweloperom na tworzenie projektów z tego uniwersum, czego efektem była gra logiczna Bridge Constructor: Portal oraz dodatek You Monster do strategii tower defense Defense Grid: The Awakening

  1. Portal – recenzja gry
  2. Portal – poradnik do gry

Tęsknisz za uniwersum marki? Sprawdź mody do Portala 2

Jeśli tęsknicie za uniwersum serii, to najlepszym, co możecie zrobić, jest wypróbowanie modów z nowymi przygodami. Jeśli chcecie zacząć przygodę z modyfikacjami tego typu, to na start proponujemy sprawdzenie:

  1. Cosmogony
  2. Mind Escape
  3. Portal Reloaded
  4. Portal Stories: Mel
  5. A Minuted Millions
  6. Designed for Danger
  7. Dilapidation
  8. Aperture Tag: The Paint Gun Testing Initiative
  9. EIDOLON

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej