autor: Maciej Śliwiński
Znamy szczegóły trybu kooperacji w Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
Najnowszy numer papierowego wydania Official Xbox Magazine zawiera artykuł opisujący szeroko szczegóły zapowiedzianego w poprzednim miesiącu trybu kooperacji w Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction.
Najnowszy numer papierowego wydania Official Xbox Magazine zawiera artykuł opisujący szeroko szczegóły zapowiedzianego w poprzednim miesiącu trybu kooperacji w Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction.
Według redaktorów pisma, w trybie multiplayer przeznaczonym do współpracy dwóch graczy, weźmiemy udział w kampanii, będącej wprowadzeniem do wydarzeń przedstawionych w głównej fabule Splinter Cell: Conviction. Zabawa potrwa około sześciu godzin, w czasie których odwiedzimy cztery rozbudowane poziomy prowadząc dwóch agentów, Amerykanina Archera oraz Rosjanina Kestrela. Co ciekawe, w trybie kooperacji będziemy mogli używać wielu rozwiązań, które będą miały również zastosowanie w kampanii dla pojedynczego gracza. Możliwe więc będzie korzystanie z umiejętności ostatniej znanej pozycji, służącej do zmylenia przeciwników, czy też oznaczania i szybkiego eliminowania wielu celów naraz. Podobnie sytuacja ma wyglądać ze skradaniem się, będącym ważnym elementem zarówno trybu single jak i multiplayer.
Eliminowanie wrogów z ukrycia ma zresztą być jedną z ważniejszych cech trybu kooperacji. Odpowiadający za opracowanie tego elementu rozgrywki Patrick Redding z Ubisoftu przyznał, że jest to cecha, która wyróżnia nowego Splinter Cella od poprzedniej gry z tej serii: „Sposób rozgrywki skupia się przede wszystkim na intensywnej akcji połączonej ze skradaniem się. Nie chodzi o pozostawanie niewidzialnym, ale o bycie perfekcyjnym łowcą.”
Tymczasem redaktorzy Official Xbox Magazine opisują również kilka sytuacji, w których współpraca między dwójką graczy będzie niezbędna do skutecznego przejścia danego poziomu. Okazuje się, że w przypadku gdy któryś z graczy będzie ciężko ranny, drugi będzie mógł go reanimować. Ranna i czekająca na pomoc postać stanie przed innym wyborem – będzie mogła udawać martwą, czekając na ratunek, lub poprowadzić ostrzał osłaniający partnera. W innej sytuacji, zaatakowany od tyłu gracz powinien jak najszybciej wykonać odpowiedni unik lub potraktować napastnika łokciem, umożliwiając interwencję partnera.
Poza samymi elementami współpracy, tryb kooperacji dostarczy również specjalnych punktów za odpowiednio wykonane zadania, które następnie będzie można przeznaczyć na ulepszenie naszej broni czy rozmaite gadżety.
Co-op nie będzie jedynym trybem multiplayer w najnowszym Splinter Cell: Conviction. Gracze otrzymają również dostęp do Deniable Ops, czyli serii wyzwań rozgrywających się na mapach znanych z trybu współpracy. Podzielone one zostaną na cztery główne rodzaje: Hunter, w którym gracze mają za zadanie wyeliminować wszystkich przeciwników na mapie; Infiltration, gdzie zadanie jest identyczne, z tym szczegółem, że eksterminacji wrogów musimy dokonać po cichu; Last Stand polegające na odpieraniu ataków kolejnych fal przeciwników oraz Face Off swoimi zasadami nieco przypominający znany z rozmaitych gier Team Deathmatch.
Conviction to kolejna już gra z serii Splinter Cell, której bohaterem jest postać Sama Fishera. Przygotowywana przez Ubisoft przy współpracy ze światowej sławy autorem thillerów politycznych i książek sensacyjnych, Tomem Clancy, zadebiutuje na rynku w lutym 2010 roku.