autor: Mateusz Kądziołka
Znamy nominowanych do nagród Independent Games Festival. Spelunky, Dear Esther i Fez w czołówce
Organizatorzy czternastego Independent Games Festival ujawnili listę tytułów, które powalczą o nagrody dla najlepszych gier niezależnych ostatnich dwunastu miesięcy. Najwięcej wyróżnień otrzymały gry: Dear Esther, Spelunky oraz Fez.
Poznaliśmy finalistów czternastej edycji Independent Games Festival – plebiscytu, w trakcie którego zostaną wyłonione najlepsze gry niezależne wydane w przeciągu dwunastu miesięcy poprzedzających imprezę. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 7 marca w San Francisco podczas Game Developers Conference.
Wszyscy finaliści zostali wybrani przez specjalne jury, a propozycje do nominacji były zgłaszane przez 200 ekspertów. Niektóre tytuły walczą o kilka nagród jednocześnie. Tym razem, podobnie jak to miało miejsce w przypadku zeszłorocznych nominacji, mamy do czynienia z dominacją jednego tytułu. Gra Dear Esther została nominowana aż w czterech kategoriach, w tym najważniejszej, czyli nagrody im. Seumas McNally. Z kolei Spelunky będzie rywalizować w trzech kategoriach.
Poniżej prezentujemy pełną listę nominowanych tytułów (w nawiasach nazwa/nazwisko producenta):
Główna nagroda im. Seumas McNally:
- Dear Esther (thechineseroom)
- Fez (Polytron)
- Frozen Synapse (Mode 7 Games)
- Johann Sebastian Joust (Die Gute Fabrik)
- Spelunky (Mossmouth)
Nagroda Nuovo (tytuły abstrakcyjne, krótkie i niekonwencjonalne):
- At a Distance (Terry Cavanagh)
- Dear Esther (thechineseroom)
- Fingle (Game Oven Studios)
- GIRP (Bennett Foddy)
- Proteus (Ed Key and David Kanaga)
- Johann Sebastian Joust (Die Gute Fabrik)
- Storyteller (Daniel Benmergui)
- Way (CoCo & Co.)
Najlepsza gra na platformy mobilne:
- ASYNC Corp (Powerhead Games)
- Beat Sneak Bandit (Simogo)
- Faraway (Steph Thirion)
- Ridiculous Fishing (Vlambeer)
- Waking Mars (Tiger Style)
Najlepszy dźwięk:
- Botanicula (Amanita Design)
- Dear Esther (thechineseroom)
- Pugs Luv Beats (Lucky Frame)
- To The Moon (Freebird Games)
- Waking Mars (Tiger Style)
Najlepsza oprawa graficzna (doznania artystyczne):
- Botanicula (Amanita Design)
- Dear Esther (thechineseroom)
- Lume (State Of Play Games)
- Mirage (Mario von Rickenbach)
- Wonderputt (Damp Gnat)
Najlepsze wykorzystanie technologii:
- Antichamber (Demruth)
- Fez (Polytron)
- Prom Week (Expressive Intelligence Studio, UC Santa Cruz)
- Realm of the Mad God (Wild Shadow Studios & Spry Fox)
- Spelunky (Mossmouth)
Najlepszy projekt:
- Atom Zombie Smasher (Blendo Games)
- English Country Tune (Stephen Lavelle)
- Frozen Synapse (Mode 7 Games)
- Gunpoint (Tom Francis, John Roberts i Fabian van Dommelen)
- Spelunky (Mossmouth)
Przypominamy, że podczas Game Developers Conference, oprócz rozdania nagród IGF, wyłonieni zostaną zwycięzcy konkursu Game Developers Choice Awards. Konferencja odbędzie się w dniach od 5 do 9 marca w San Francisco.