autor: Mateusz Kądziołka
Zespół ArenaNet prezentuje „kinowe konwersacje" w Guild Wars 2
Zespół ArenaNet na blogu gry Guild Wars 2 opublikował obszerny wpis dotyczący kinowych konwersacji pomiędzy postaciami prowadzonymi przez graczy a NPC. Proces ich powstawania został dokładnie udokumentowany, a one same zaprezentowane na krótkich materiałach filmowych.
Na oficjalnym blogu Guild Wars 2 pojawił się obszerny wpis dotyczący tzw. „kinowych konwersacji”, które będą się odbywać pomiędzy naszą postacią a NPC w czasie ważniejszych wydarzeń. Opublikowano również krótkie materiały filmowe obrazujące to interesujące zagadnienie.
Chuck Jackman, specjalista do spraw animacji i motion capture z firmy ArenaNet, bardzo dokładnie opisuje cały proces produkcji i ogrom pracy włożony w stworzenie kinowych konwersacji. Będą one jednym z trzech „poziomów” scenek, które będziemy mogli obejrzeć w finalnej wersji gry. Co ciekawe, specjaliści z zespołu ArenaNet przy tworzeniu ich skorzystali zarówno z klasycznego motion capture, jak i ręcznej animacji oraz programów do synchronizowania ruchów ust postaci z wypowiadanymi liniami dialogowymi. Efekt tych prac możecie zobaczyć poniżej.
Z opisu opublikowanego przez Jackmana wynika, że cały proces tworzenia kinowych konwersacji jest podobny do układania budowli z klocków. Do nagranej wcześniej ścieżki dialogowej specjaliści dokładają postacie. Następnie, dzięki specjalnym narzędziom, przypisują im poszczególne zestawy animacji odpowiedzialnej za ciało i twarz, a na końcu łączą to wszystko w jedną całość.
Guild Wars 2 to kontynuacja udanej i popularnej produkcji studia ArenaNet oraz firmy NCsoft, która była dosyć niestandardowym podejściem do gatunku MMO. Gra najprawdopodobniej zadebiutuje na rynku dopiero w 2012 roku. Fani cyklu wciąż mają na dzieje, że beta testy gry rozpoczną się jeszcze w tym roku.
- Zapowiedź - Wrażenia z pokazu gry Guild Wars 2 - gamescom 2011
- Gramy! - GC: Gramy w Guild Wars 2
- Zapowiedź - Dynamiczne zadania w Guild Wars 2