autor: Zuzanna Domeradzka
Bombowiec w Zeldzie: Tears of the Kingdom i inne „przejawy” kreatywności graczy
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom pobudza kreatywność graczy. Niektóre z ich dzieł są naprawdę intrygujące i oryginalne. Fani nie ograniczają się do tworzenia ciekawych broni – stawiają również budowle ułatwiające rozgrywkę.
Nowa odsłona cyklu Zelda miała swoją premierę kilka dni temu i zachwyciła nie tylko dziennikarzy. W sieci pełno jest materiałów prezentujących dzieła kreatywnych graczy Tears of the Kingdom. Fani pokochali nową umiejętność Linka, jaką jest możliwość łączenia ze sobą przedmiotów.
Od bombowców po tarczę z masłem
Tworzenie nowych obiektów jest istotną mechaniką w Tears of the Kingdom – dzięki temu można nie tylko ułatwić sobie podróżowanie po Hyrule, ale również walkę z przeciwnikami. Jeden z graczy zestawił w krótkim filmiku „ewolucję” pojazdów (poniżej) – Link na niskim poziomie jeździ średniowiecznym wozem, a z czasem kieruje coraz potężniejszymi czołgami, a nawet bombowcem.
Inny gracz zamiast połączyć wentylatory z deskami i stworzyć tratwę (taka budowla była przedstawiana przed premierą na trailerach Tears of the Kingdom) zbudował praktyczną łódź z automatycznymi wiosłami, która zużywa mniej energii.
Fani kreatywnie podchodzą też do pokonywania przepaści, np. dzięki połączeniu wózka z tarczą i jechaniu na niej. Bardziej żmudną, ale wciąż interesującą opcją przejścia jest budowanie długich mostów, które często wyglądają, jakby lada chwila miały się rozpaść.
Dla niektórych graczy wyżyciem artystycznym jest budowanie broni przypominających męskie genitalia. Innym dziełem, które też nie było stworzone na poważnie, jest tarcza z kozim masłem.
Ogromna popularność Tears of the Kingdom
Kontynuacja Breath of the Wild nie tylko zbiera świetne oceny, ale też przyciąga masę graczy. Pudełkowa wersja Tears of the Kingdom jest największą premierą tego roku pod względem sprzedaży w Wielkiej Brytanii – biorąc pod uwagę pierwszy tydzień po premierze, gra sprzedała się 2,7 raza lepiej niż BotW i o ponad 50% lepiej niż Hogwarts Legacy (biorąc pod uwagę tylko pudełkowe wersje). To druga największa premiera w UK w historii Nintendo pod względem przychodów.
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom zadebiutowało 12 maja i jest dostępne wyłącznie na konsoli Nintendo Switch.