Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 września 2010, 10:17

autor: Adrian Werner

Zawieszono produkcję nowych odsłon Championship Managera

Przyszłość serii Championship Manager stanęła pod znakiem zapytania. Roy Meredith – szef zespołu Beautiful Game Studios oznajmił, że produkcja nowych tradycyjnych odsłon cyklu została zawieszona.

Przyszłość serii Championship Manager stanęła pod znakiem zapytania. Roy Meredith – szef zespołu Beautiful Game Studios oznajmił, że produkcja nowych tradycyjnych odsłon cyklu została zawieszona.

 

Zawieszono produkcję nowych odsłon Championship Managera - ilustracja #1

Championship Manager 2010

 

Według Mereditha studio zbyt mocno koncentrowało się na słabnącym w ostatnich latach segmencie produkcji pudełkowych. Dysponując popularną marką twórcy byli pewni swego i niestety zignorowali zmiany, jakie zaszły na rynku pecetowym. W obecnej sytuacji wypuszczenie nowej tradycyjnej odsłony cyklu byłoby dla firmy bardzo ryzykowne, dlatego postanowiono na razie zawiesić produkcję kolejnych części Championship Managera. Meredith nie potrafił odpowiedzieć na pytanie o to, jak długo taki stan rzeczy się utrzyma. Na razie Beautiful Game Studios postara się przenieść markę na iPhone oraz zajmie się sieciową adaptacją serii. Ten drugi projekt powstaje we współpracy z firmą Shanda (chińskim gigantem rynku gier online) oraz oddziałem Eidos ulokowanym w Szanghaju.

Przypomnijmy, że nie pierwszy raz słyszymy o problemach zespołu Beautiful Game Studios. W listopadzie zeszłego roku świat obiegła wiadomość, że 80% jego pracowników dostała wypowiedzenie. Toichi Wada (dyrektor generalny Square Enix, czyli wydawcy będącego właścicielem studia) stwierdził wtedy, że firma zamierza w przyszłości eksperymentować z alternatywnymi modelami dystrybucji cyklu Championship Manager. Dzisiejsze wieści nie są więc kompletnym zaskoczeniem.

 

Zawieszono produkcję nowych odsłon Championship Managera - ilustracja #2

Championship Manager 2010

 

Jednocześnie Meredith winą za niepowodzenie najnowszych odsłon Championship Managera obarczył wyłącznie obecną sytuację na rynku pecetowym. Stwierdził, że wzrost znaczenia dystrybucji elektronicznej mocno poturbował sprzedaż pudełkową i przekonywał, że sukces konkurencyjnego Football Managera nie miał żadnego wpływu na obecną sytuację Beautiful Game Studios.

Szczerze mówiąc, trudno do końca dać wiarę w takie zapewnienia. Nie da się przecież ukryć, że większość fanów Championship Managera pozostała wierna twórcom serii i przesiadła się na Football Managera. Meredith narzeka na sytuację na rynku produkcji pudełkowych, ale jednocześnie te same realia nie przeszkadzają każdej kolejnej odsłonie serii Sports Interactive w osiąganiu doskonałych wyników sprzedaży. Dobrze radzi sobie również seria FIFA Manger od Electronic Arts. Dodajmy do tego fakt, że ostatnio coraz większą popularność zdobywają darmowe sieciówki tego typu i wydaje się, że Beautiful Game Studios najzwyczajniej w świecie nie podołało konkurencji. W końcu, na rynku jest ograniczona liczba miejsca dla gier o tej tematyce. Nawet największy fan nie będzie zajmował się więcej niż dwoma menadżerami piłkarskimi jednocześnie i pomimo dawnej renomy marki Championship Manager jej najnowsze odsłony chyba po prostu nie były w stanie przekonać do siebie graczy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej