Zawieszono produkcję nowych odsłon Championship Managera
Przyszłość serii Championship Manager stanęła pod znakiem zapytania. Roy Meredith – szef zespołu Beautiful Game Studios oznajmił, że produkcja nowych tradycyjnych odsłon cyklu została zawieszona.
Przyszłość serii Championship Manager stanęła pod znakiem zapytania. Roy Meredith – szef zespołu Beautiful Game Studios oznajmił, że produkcja nowych tradycyjnych odsłon cyklu została zawieszona.

Championship Manager 2010
Według Mereditha studio zbyt mocno koncentrowało się na słabnącym w ostatnich latach segmencie produkcji pudełkowych. Dysponując popularną marką twórcy byli pewni swego i niestety zignorowali zmiany, jakie zaszły na rynku pecetowym. W obecnej sytuacji wypuszczenie nowej tradycyjnej odsłony cyklu byłoby dla firmy bardzo ryzykowne, dlatego postanowiono na razie zawiesić produkcję kolejnych części Championship Managera. Meredith nie potrafił odpowiedzieć na pytanie o to, jak długo taki stan rzeczy się utrzyma. Na razie Beautiful Game Studios postara się przenieść markę na iPhone oraz zajmie się sieciową adaptacją serii. Ten drugi projekt powstaje we współpracy z firmą Shanda (chińskim gigantem rynku gier online) oraz oddziałem Eidos ulokowanym w Szanghaju.
Przypomnijmy, że nie pierwszy raz słyszymy o problemach zespołu Beautiful Game Studios. W listopadzie zeszłego roku świat obiegła wiadomość, że 80% jego pracowników dostała wypowiedzenie. Toichi Wada (dyrektor generalny Square Enix, czyli wydawcy będącego właścicielem studia) stwierdził wtedy, że firma zamierza w przyszłości eksperymentować z alternatywnymi modelami dystrybucji cyklu Championship Manager. Dzisiejsze wieści nie są więc kompletnym zaskoczeniem.

Championship Manager 2010
Jednocześnie Meredith winą za niepowodzenie najnowszych odsłon Championship Managera obarczył wyłącznie obecną sytuację na rynku pecetowym. Stwierdził, że wzrost znaczenia dystrybucji elektronicznej mocno poturbował sprzedaż pudełkową i przekonywał, że sukces konkurencyjnego Football Managera nie miał żadnego wpływu na obecną sytuację Beautiful Game Studios.
Szczerze mówiąc, trudno do końca dać wiarę w takie zapewnienia. Nie da się przecież ukryć, że większość fanów Championship Managera pozostała wierna twórcom serii i przesiadła się na Football Managera. Meredith narzeka na sytuację na rynku produkcji pudełkowych, ale jednocześnie te same realia nie przeszkadzają każdej kolejnej odsłonie serii Sports Interactive w osiąganiu doskonałych wyników sprzedaży. Dobrze radzi sobie również seria FIFA Manger od Electronic Arts. Dodajmy do tego fakt, że ostatnio coraz większą popularność zdobywają darmowe sieciówki tego typu i wydaje się, że Beautiful Game Studios najzwyczajniej w świecie nie podołało konkurencji. W końcu, na rynku jest ograniczona liczba miejsca dla gier o tej tematyce. Nawet największy fan nie będzie zajmował się więcej niż dwoma menadżerami piłkarskimi jednocześnie i pomimo dawnej renomy marki Championship Manager jej najnowsze odsłony chyba po prostu nie były w stanie przekonać do siebie graczy.