autor: Michał Kowalski
Zawieszono prace nad kontynuacją polskiej gry Bulletstorm
Firma Epic Games, do której należy polskie studio People Can Fly, poinformowała, że prace nad kontynuacją wydanej w 2011 roku gry Bulletstorm zostały jakiś czas temu zawieszone. Powodem była niska sprzedaż oryginału.
Stworzona przez polskich deweloperów z People Can Fly gra Bulletstorm prawdopodobnie nie doczeka się kontynuacji. Właściciel warszawskiego studia, firma Epic Games, poinformował o wstrzymaniu prac nad sequelem gry z 2011 roku na odbywającej się od 6 do 8 kwietnia imprezie PAX East. Przyczyną były niskie wyniki sprzedaży produkcji polskiego zespołu.
Mike Capps, prezes Epic Games wspominał, że People Can Fly miało jakiś czas temu plany względem produkcji sequela gry z 2011 roku i poczyniło nawet pierwsze kroki w kierunku tworzenia kontynuacji. Jednakże z powodu niewielkich zysków, jakie przyniósł Bulletstorm, studio musiało ostatecznie zrezygnować z tego projektu.
Polscy deweloperzy pracują w tej chwili nad innym zleceniem od Epic Games, do którego zostali oddelegowani po wstrzymaniu prac nad Bulletstorm 2. Niestety, nie wiadomo nic więcej o tym projekcie ponad to, że już wkrótce zostanie on oficjalnie zapowiedziany.
Bulletstorm to wydana w 2011 roku pierwszoosobowa strzelanka, której akcja rozgrywa się w dalekiej przyszłości na prawie całkowicie opuszczonej planecie Stygia. Czynnikiem odróżniającym tę grę od innych FPS-ów jest system tzw. „skillshotów”, czyli specjalnych, widowiskowych sposobów likwidowania wrogów, za które otrzymujemy punkty. Dzięki nim możemy modernizować dostępną broń.
Produkcja została wysoko oceniona przez recenzentów (średnia ocen 82%), jednakże nie odniosła większego sukcesu komercyjnego. Zamiast tego została określona mianem „najbardziej zdeprawowanej gry świata” za mocno wulgarny język, brak poprawności politycznej i dużą dozę brutalności.
- Oficjalna strona studia People Can Fly
- Oficjalna strona gry Bulletstorm
- Przeczytaj recenzję gry Bulletstorm