Zapowiedziano Stories: The Hidden Path - RPG akcji autorów Tiny Brains
Znany z Tiny Brains kanadyjski zespół Spearhead Games zapowiedział RPG akcji zatytułowane Stories: The Hidden Path.
Znane z gry logicznej Tiny Brains montrealskie studio Spearhead Games zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazało się nim RPG akcji zatytułowane Stories: The Hidden Path, którego kampania osadzona zostanie w bajkowej krainie fantasy, pełnej latających wysp i statków powietrznych oraz zamieszkanej przez kilka gatunków człekokształtnych zwierząt. Udostępnione na razie informacje są bardzo skromne. Wiemy, że wcielimy się w lisa imieniem Raynardo, będącego podniebnym korsarzem. Bohater wraz z liczną grupą podobnych mu śmiałków spróbował przeciwstawić się armadzie potężnego Imperium. Próba ta zakończyła się tragicznie i na barki Reynardo, jako jedynego ocalałego z pogromu, spadnie obowiązek uratowania swojego kraju.
Podczas przygód bohater uratuje z niewoli człekokształtnego królika, który stanie się jego towarzyszem. Nie wiemy jednak, czy to zapowiada obecność trybu kooperacyjnego. Mechanizmy rozgrywki mają stanowić klasykę gatunku RPG akcji. Zajmiemy się więc eksplorowaniem świata, gromadzeniem przedmiotów i złota, rozwijaniem postaci oraz przede wszystkim walką z hordami wrogów.
Najciekawiej zapowiada się sposób, w jaki gra będzie prezentowała fabułę. Zabawie towarzyszyć ma bowiem narrator, regularnie komentujący wydarzenia na ekranie i zapewniający im dodatkowy kontekst. Jednocześnie gracz co chwila zmuszony będzie podejmować istotne decyzje i zarówno sama historia, jak i opowiadający ją narrator, będą się w sposób dynamiczny dopasowywały do tych wyborów.
Stories: The Hidden Path powstaje obecnie wyłącznie z myślą o konsoli PlayStation 4, a premiera zaplanowana została na przyszły rok. Na razie nie wiemy, czy jest szansa na konwersje na inne platformy.
Spearhead Games ma na razie na koncie dwie produkcje – grę logiczną Tiny Brains oraz strzelankę Arena Cyber Evolution. Oba projekty miały dosyć niewielką skalę i Stories: The Hidden Path zapowiada się znacznie bardziej ambitnie.
Pracujący w studiu ludzie mają zresztą spore doświadczenie w pracach nad dużymi projektami. Zespół założyli bowiem weterani branży, wśród których główne skrzypce grają Malik Boukhira (współprojektował Assassin’s Creed II i Dead Space 3), Simon Darveau (szef zespołu Ubisoft Singapore podczas produkcji Assassin’s Creed III) oraz Atul Mehra (pracował przy serii Army of Two).