Zapowiedziano Magic: The Gathering Arena - adaptację popularnej karcianki
Firma Wizards of the Coast ujawniła Magic: The Gathering Arena, czyli darmową wirtualną adaptację gry karcianej Magic: The Gathering. Tytuł ma zaoferować wciągającą rozgrywkę i atrakcyjną oraz czytelną oprawę audiowizualną, dzięki której przyciągnie tak graczy, jak i widzów.
Firma Wizards of the Coast ujawniła Magic: The Gathering Arena – wirtualną adaptację Magic: The Gathering, najstarszej i najpopularniejszej kolekcjonerskiej gry karcianej. Pierwsze wskazówki pojawiły się jeszcze w poprzednim miesiącu, ale oficjalnie projekt został ujawniony w trakcie streamu na oficjalnym kanale marki, w trakcie którego zaprezentowano też fragmenty rozgrywki z wczesnej wersji (do obejrzenia poniżej; jeśli odstrasza was długość filmiku, możecie też obejrzeć jedynie obraz rozgrywki, udostępniony przez serwis IGN). Tytuł powstaje w wewnętrznym studiu Digital Games i wykorzysta model free-to-play, najpewniej z opcjonalnymi mikropłatnościami na podobieństwo konkurencyjnych produkcji.
Nie jest to pierwsza próba przeniesienia arcypopularnego MTG na wirtualne stoły. Wcześniej otrzymaliśmy m.in. Duels of the Planewalkers, Magic: The Gathering Online czy też Battlegrounds, nie mówiąc już o pierwszej grze komputerowej sygnowanej logiem Magic: The Gathering z 1997 roku. Jednak żadna z nich nie okazała się przesadnym sukcesem, a już z pewnością nie na miarę Hearthstone firmy Blizzard. Wizards of the Coast chce to zmienić wraz z wydaniem Areny. Jak czytamy w artykule na oficjalnej stronie marki, twórcom przyświecają trzy cele: stworzyć cyfrową karciankę: a) najbogatszą pod względem zawartości na rynku; b) dającą zabawę zarówno podczas grania, jak i oglądania; c) mogącą ewoluować w przyszłości. To pierwsze zostanie osiągnięte przez dodanie wszystkich kart dostępnych w formacie standardowym oryginalnego CCG i dodawanie tysiąca kolejnych w każdym roku, a o możliwość rozwoju zadba nowy silnik zasad gry (Games Rules Engine, w skrócie GRE), będący w stanie odczytać „dowolną kartę”, jaką wymarzą sobie projektanci. Natomiast status e-sportowy zapewni „dynamiczna i ekscytująca rozgrywka” wraz z czytelną i efektowną oprawą audiowizualną.
Tyle z obietnic, ale na ich spełnienie przyjdzie nam jeszcze poczekać. Na razie Wizards of the Coast ujawniło plany dopracowania Magic: The Gathering Arena przy wsparciu społeczności w ramach zamkniętej bety, na którą można się zapisać na oficjalnej stronie gry. Na początku gracze spróbują swych sił w swobodnym wariancie formatu Constructed, czyli klasycznym „stwórz talię ze swojej kolekcji kart”. Zaproszenia będą rozsyłane etapowo, przy czym priorytet otrzymają osoby, które wezmą udział w prerelease (pozwalającym na sprawdzenie nowych zestawów kart tydzień przed premierą) dodatku Ixalan w dniach 23-24 września (czy to w oryginalnym CCG, czy też w Magic: The Gathering Online) oraz gracze Magic Duels, przy czym w każdym przypadku niezbędne będzie powiązanie z kontem Wizards Account. Nieco wcześniej z demem tytułu zapoznają się uczestnicy rozpoczynającej się dziś imprezy HasCon na Rhode Island w Ameryce Północnej.
Wizards of the Coast wspomniał też o planach powiązania Magic: The Gathering Arena z oryginalną kolekcjonerską grą karcianą, aczkolwiek na razie na podano żadnych konkretów. Nie znamy też nawet przybliżonej daty premiery, wiemy natomiast, że gra trafi nie tylko na PC (na których rozpoczną się wspomniane beta-testy), ale też inne platformy.
Zalecane wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows 7/8.1/10 (64-bitowy)
- Procesor: Intel Core i5 lub lepszy
- Pamięć RAM: 4 GB
- Karta grafiki: 1024 MB VRAM
- Rozdzielczość minimalna: 1280 x 720
- Inne: DirectX 10 lub nowszy, szerokopasmowe połączenie z Internetem, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX