Zapowiedziano La-Mulana 2, czyli kontynuację wyśmienitej platformówki 2D
Jedna z najlepszych pecetowych platformówek ostatnich lat doczeka się kontynuacji. Zespół Nigoro ogłosił bowiem, że pracuje nad grą La-Mulana 2. Przyniesie ona nową bohaterkę, wyższy poziom trudności i ulepszony silnik graficzny.
Mamy dobre wieści dla miłośników oldkulowych platformówek. Podczas trwających obecnie targów Tokyo Game Show japońskie studio Nigoro zapowiedziało La-Mulana 2, czyli kontynuację jednej z najlepszych i najbardziej wymagających gier tego typu ostatnich lat.
Na razie informacje na temat projektu są stosunkowo skromne. Wiemy, że obecnie powstaje on wyłącznie z myślą o pecetach. Twórcy podkreślają jednak, że pierwsza cześć została przeniesiona na konsolę Wii, gdzie spotkała się z ciepłym przyjęciem. Dlatego Nigoro nie wyklucza, że w przyszłości powstaną również wersje np. na Xboksa One czy PlayStation 4.
W grze nie wcielimy się w bohatera pierwszej części, czyli poszukiwacza przygód znanego jako Lemeza Kosugi. Zamiast tego kampania opowie o losach jego córki. Dziewczyna wdała się jednak w ojca, więc biegać będzie po poziomach w kapeluszu i z batem w dłoni. Ponadto tym razem mamy eksplorować grobowce w krajach nordyckich.
Pod względem rozmiarów gra ma przypominać część pierwszą. Zwiększeniu ulegnie natomiast poziom trudności. Twórcy przyznają, że w Japonii wielu fanów prosiło o łatwiejszą grę, ale podczas tegorocznego GDC jeden z innych deweloperów przekonał szefa Nigoro, że powinien pójść w przeciwnym kierunku i sprawić, by ukończenie La-Mulana 2 było jeszcze większym wyzwaniem niż przejście pierwowzoru.
Pod względem technologicznym gra pozostanie wierna rozwiązaniom pierwowzoru. Otrzymamy zatem dwuwymiarową platformówkę z dużymi pikselami, która stylizowana będzie na produkcje 16 i 32-bitowe. Fanów pierwszej części powinna natomiast ucieszyć wiadomość, że silnik wreszcie zostanie wyposażony we wsparcie dla rozdzielczości szerokoekranowych.
La-Mulana to platformówka 2D inspirowana seriami Castlevania i Metroid, w której wcielamy się w poszukiwacza przygód eksplorującego azteckie grobowce. Projekt rozpoczął żywot jako darmowa gra pecetowa stylizowana na produkcje z 8-bitowego komputera MSX. W rezultacie całą oprawa graficzna wykonana została jedynie w 16 kolorach.
Projekt okazał się sporym sukcesem, a jego popularność eksplodowała po wypuszczeniu łatki tłumaczącej teksty na język angielski. W rezultacie podjęto decyzję o opracowaniu komercyjnego remake’a, który ostatecznie trafił do sprzedaży w 2012 roku.