autor: Łukasz Szliselman
La-Mulana 2 na Kickstarterze. Oldskulowa przygodówka być może trafi również na konsole
Japońskie studio Nigoro poprosiło na Kickstarterze o wsparcie finansowe na rzecz La-Mulana 2. Ta oldskulowa przygodówka 2D ukaże się na PC oraz, jeśli uda się zebrać odpowiednią kwotę dodatkową, na konsole przenośne i stacjonarne.
Właśnie ruszyła kickstarterowa zbiórka na rzecz La-Mulana 2, kontynuacji oldskulowej przygodówki 2D wydanej w Japonii w 2005 roku. Studio Nigoro potrzebuje na zrealizowanie produkcji 200 tysięcy dolarów, z czego póki co zgromadzono 34 tysiące. Twórcy mają jeszcze sporo czasu na zebranie wymaganej kwoty – akcja zakończy się 22 lutego. Niedawno pierwsza La-Mulana doczekała się remake’a utrzymanego w 16-bitowej stylistyce, który trafił do szerszego grona odbiorców (pecetową wersję gry można kupić na Steamie) i zyskał sympatię graczy. Tytuł pozwalał pokierować poczynaniami archeologa, do złudzenia przypominającego Indianę Jonesa. Jego głównym zadaniem było przemierzanie starożytnych ruin, walka z zamieszkującymi je potworami oraz rozwiązywanie zagadek zręcznościowo-logicznych.
- Kontynuacja La-Mulana – japońskiej platformówki 2D utrzymanej w stylistyce 16-bitowej
- Gra powstaje w niezależnym studio Nigoro
- Twórcy proszą o 200 tys. dolarów na Kickstarze
- Tytuł zostanie wydany na PC i być może na konsolach
La-Mulana 2 ma się opierać na podobnych założeniach, z tym że tym razem gracze wcielą się w córkę bohatera „jedynki”. Choć sequel jest dedykowany przede wszystkim fanom oryginału, twórcy zapewniają, że nie trzeba będzie znać historii z La-Mulana, by w pełni docenić „dwójkę”. Gra ma zagwarantować 20-30 godzin zabawy oraz pewną nieliniowość – lokacje będziemy zwiedzać według własnego widzimisię.
La-Mulana 2 tworzona jest przede wszystkim z myślą o PC i podobnie jak poprzedniczka, umożliwi sterowanie padem. Natomiast nowością będzie wsparcie dla rozdzielczości szerokoekranowych (16:9 i 16:10). Możliwe, że PC nie będzie jedyną platformą sprzętową La-Mulana 2. Osiągnięcie celów dodatkowych na Kickstarterze umożliwi wydanie gry na konsole przenośne (potrzeba 1,15 miliona dolarów) oraz stacjonarne (1,65 mln dolarów w przypadku „Home Consoles Versions I” – być może chodzi tu o poprzednią generację – oraz 2,35 mln dla „Home Consoles Versions II”, co prawdopodobnie oznacza PlayStation 4 i Xboksa One). Po drodze umieszczono wersje na systemy Linux i Mac OS. Premiera tytułu odbędzie się w 2015 roku.