Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lipca 2011, 14:21

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano kosmiczną strzelankę SOL: Exodus

Mamy dobre wieści dla miłośników kosmicznych strzelanek. Skupiające weteranów branży niezależne studio Seamless Entertainment ujawniło swój najnowszy projekt. Okazała się nim inspirowana seriami Wing Commander oraz Freespace gra SOL: Exodus.

Ostatnimi czasy coraz więcej weteranów branży próbuje swoich sił w produkcjach niezależnych. Najnowszym przykładem tego trendu jest Seamless Entertainment, w skład którego wchodzi m.in. główny projektant pierwszego Saints Row. Najnowszym dziełem studia będzie SOL: Exodus, czyli łącząca elementy zręcznościowe z symulacyjnymi kosmiczna strzelanka inspirowana seriami Wing Commander oraz Freespace.

Zapowiedziano kosmiczną strzelankę SOL: Exodus - ilustracja #1

W grze zasiądziemy ze sterami nowoczesnego myśliwca gwiezdnego. Wszystkie bitwy rozgrywać się mają wewnątrz naszego układu słonecznego. Skala potyczek będzie bardzo duża i ma znacznie przewyższać to, co do tej pory oferowały produkcje tego typu. Na razie autorzy nie są jeszcze gotowi zdradzić zbyt wielu szczegółów. Wiemy jedynie, że SOL Exodus tworzony jest obecnie z myślą o pecetach, choć możliwe, że w przyszłości opracowane zostaną również wersje konsolowe. Całość powstaje w oparciu o technologię Unreal Engine 3. Ruszyła już oficjalna strona projektu, choć umieszczone na niej informacje są nader skromne.

Jednym z głównych powodów, dla których warto zainteresować się tą grą są osoby jej twórców. W skład Seamless Entertainment wchodzą bowiem prawdziwi weterani, tacy jak Dan Magaha, który pracował m.in. nad Sid Meier’s Railroads!, Sid Meier’s Pirates! i Sid Meier’s Civilization IV oraz główny projektant pierwszego Saints Row Chris Stockman.

Trzymamy kciuki za powodzenie tego projektu. Od dawna nie było dobrej gry tego typu. Co pewien czas ukazują się godne uwagi kosmiczne symulatory, takie na przykład jak seria X, ale koncentrują się one na otwartym świecie i handlu. Natomiast SOL: Exodus ma kłaść nacisk na walkę.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej