autor: Michał Kowalski
Zapowiedziano kolejną grę z serii Divinity, noszącą tytuł Divinity: Original Sin
Deweloperzy z Larian Studios zapowiedzieli nową produkcję RPG. Będzie to kolejna część serii zapoczątkowanej przez Divine Divinity w 2002 roku, nosząca tytuł Divinity: Original Sin. Na pokazie gry dowiedzieliśmy się, że zostanie wyposażona w tryb kooperacji, turowy system walki oraz fabułę rozgrywającą się przed wydarzeniami przedstawionymi w tytule sprzed 10 lat.
Deweloperzy z zespołu Larian Studios nie pozwolili czekać wielbicielom marki Divinity na kolejne informacje o nowym tytule do rozpoczynających się 5 czerwca targów E3. Już teraz zapowiedzieli kolejną grę z serii zapoczątkowanej w 2002 roku przez Divine Divinity. Nowa odsłona cyklu będzie nosić tytuł Divinity: Original Sin. Poniżej przedstawiamy garść interesujących informacji na temat nowego RPG od Larian Studios pochodzących z pokazu produkcji, w którym mieliśmy przyjemność uczestniczyć.
Belgijskie studio w swojej nowej produkcji porzuciło trzeciosobową perspektywę znaną z Divinity II: Ego Draconis, skłaniając się w stronę akcji obserwowanej z izometrycznego punktu widzenia. Walka toczyć się będzie w systemie turowym, co na pewno ucieszy wielbicieli staroszkolnych komputerowych gier role-playing. Twórcy chcą, żeby rozgrywka i mechanika w Original Sin były bardziej zbliżone do pierwszej części serii, Divine Divinity, niż do jej późniejszych kontynuacji.
Jednym z najciekawszych aspektów Original Sin będzie wprowadzenie trybu kooperacji, który umożliwi równoczesną zabawę maksymalnie czterem osobom. Centralnymi postaciami fabuły jest dwójka bohaterów: wskrzeszona, cierpiąca na zanik pamięci kobieta, ofiara morderstwa i mężczyzna skazany na „wieczną torturę”, przed którą jednakże udało mu się uciec.
Fabuła kolejnej odsłony cyklu rozgrywa się przed wydarzeniami opisanymi w Divine Divinity z 2002 roku. Gra rozpoczyna się w ruinach wieży, gdzie toczy się magiczna potyczka pomiędzy niedobitkami orków i przedstawicieli innych ras. Protagoniści budzą się w centrum walki, nie wiedząc nic na temat tego jak się tam znaleźli. Od tego momentu bohaterowie będą starać się uzyskać odpowiedź na pytanie, jakim sposobem udało im się przetrwać szalejącą bitwę, z której nie powinni wyjść cało, oraz czym jest tajemnicza, łącząca ich więź.
W trybie single-player twórcy umożliwią kierowanie drużyną składającą się z maksymalnie czterech postaci: wspomnianych bohaterów oraz kolejnych dwóch osób przyłączających do się nas w trakcie rozgrywki. Dużą atrakcją Divinity: Original Sin będzie tryb kooperacji, wymagający od graczy wytężenia uwagi oraz umiejętnej współpracy w czasie walki (np. wykorzystywanie przez postacie uzupełniających się umiejętności, aby wywołać skuteczniejszy efekt). Oprócz tego gracze będą mogli współpracować także w trakcie prowadzenia rozmów. Przykładowo, na ostateczne podjęcie decyzji w trakcie konwersacji będzie konieczna zgoda bohaterów graczy. Jednakże, gdy będą mieć odmienne zdanie na temat opcji dialogowej, spór zostanie rozstrzygnięty przez porównanie ich atrybutów.
Niestety nie wiadomo na razie, kiedy można się spodziewać premiery kolejnej części Divinity, ani na jakie platformy zostanie przeznaczona. Twórcy zapowiedzieli jednak, że więcej informacji na temat swojej nowej produkcji przekażą w czasie zbliżających się targów E3. Poniżej prezentujemy kilka screenów i artworków, opublikowanych przez Larian Studios.