autor: Michał Kułakowski
Zapowiedziano King's Bounty 2 na PC i konsole
Rosyjskie studio 1C Entertainment zapowiedziało grę King's Bounty 2, a więc klasyczną turową strategię fantasy z elementami RPG, której pierwsza część zadebiutowała w 2008 roku. Produkcja ukaże się w przyszłym roku na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
W przyszłym roku na fanów klasycznych turowych strategii czekać będzie kolejna interesująca produkcja. Rosyjskie studio 1C Entertainment zapowiedziało pełnoprawną drugą odsłonę cyklu King's Bounty, która trafi do posiadaczy komputerów PC oraz konsol Xbox One i PlayStation 4. Pierwsza część serii ukazała się w 2008 roku i czerpała pełnymi garściami inspirację z legendarnej serii Heroes of Might & Magic oraz oryginalnego King's Bounty z 1990 roku. Tytuł doczekał się licznych spin-offów oraz samodzielnych dodatków, które regularnie ukazywały się przez sześc lat od jego premiery.
Nowa odsłona serii zaoferuje nie tylko ulepszony silnik graficzny, liczne zmiany w rozgrywce, ale także zupełnie nowy świat fantasy, który deweloper określa mianem bardziej realistycznego, na wzór tego z Pieśńni lodu i ognia George'a R.R. Martina. Na stronie dewelopera można składać już zamówienia przedpremierowe na trzy cyfrowe wersje tytułu – standardową w cenie 49,99 euro (około 215 zł) oraz dwie specjalne (w cenach 58,99 euro oraz 84,99 euro), które wzbogacone są o dodatkowe jednostki, przedmioty i zestawy DLC. Deweloperzy stworzyli też stronę gry w serwisie Steam, choć nie oferuje ona jeszcze pre-orderów. King's Bounty 2 posiadać będzie polską wersję językową (napisy).
King's Bounty 2 przenosi nas do fantastycznego świata Antary, na którego rubieżach powoli rozprzestrzenia się tajemnicza zaraza, uśmiercająca lub zniekształcająca ludzi, rośliny i zwierzęta. Uciekający przed jej skutkami nieszczęśnicy tysiącami zmierzają do królestwa Nostrii, które po wielu latach dobrobytu stoi teraz na krawędzi wojny domowej. Podczas zabawy wcielimy się w trzech różnych bohaterów, którzy za sprawą swoich działań wpłyną na kształt i przyszłość królestwa. Deweloperzy zapowiadają, że kampania stawiać będzie duży nacisk na podejmowane przez graczy decyzje. Niektóre z nich wpłyną na przebieg fabuły i będą niosły ze sobą poważne reperkusje. Podczas gry nie zabraknie więc trudnych problemów moralnych, ale ważne będą także bardziej przyziemne troski, jak np. zbudowanie przyjaznych relacji z mieszkańcami odwiedzanych miast.
Rozgrywka w King's Bounty 2 podzielona zostanie na dwa segmenty. W pierwszym z nich przemierzamy trójwymiarowy świat gry, obserwując go z perspektywy trzeciej osoby, jak w wielu klasycznych produkcjach RPG. Jak już wspomniano, gracze kontrolują jednego z trzech z góry przypisanych bohaterów. Każdy z nich posiada własną historię i charakter. Podejmując decyzje oraz wykonując pewne akcje podczas kampanii, wpływamy jednak na idee, którym hołdują (siła, sztuka, porządek i anarchia). Zmieniają one sposób, w jaki reagują na nas postacie niezależne, a także kształtują otaczający nas świat.
Na drugi segment zabawy składają się walki turowe, w których naprzeciw naszej drużyny wojowników, składającej się z wielu zróżnicowanych jednostek (ludzie, elfy, trolle itd.), stają przeróżni przeciwnicy. Heksagonalne mapy mają być większe i bardziej interesujące niż w pierwszym King's Bounty, oferując wiele wcześniej niedostępnych możliwości taktycznych wynikających np. z ukształtowania terenu.