Zapowiedziano Firewatch – przygodówkę FPP od ludzi maczających palce przy The Walking Dead
Niezależne studio Campo Santo zapowiedziało swój pierwszy projekt – będzie nim Firewatch, eksploracyjna gra przygodowa z widokiem FPP i akcją osadzoną w zagrożonym pożarami amerykańskim lesie. Wśród twórców są osoby, które wcześniej pracowały m.in. nad The Walking Dead. Tytuł powstaje głównie z myślą o pecetach, a jego premiera może nastąpić w roku 2015.
Campo Santo to niezależne studio deweloperskie, które powstało w drugiej połowie ubiegłego roku w San Francisco. Choć zespół prowadzi blog na swojej oficjalnej stronie internetowej już od września, dopiero teraz ujawnił pierwszy projekt. Debiutancką grą tego producenta będzie Firewatch – przygodówka z widokiem pierwszoosobowym (FPP), która położy nacisk na eksplorację oraz odkrywanie tajemnic, związanych zarówno ze zwiedzanym miejscem, jak i z postacią głównego bohatera. Na tę chwilę jedyną docelową platformą sprzętową omawianego tytułu są komputery osobiste (Windows, Mac, Linux), lecz twórcy chcieliby spróbować swoich sił również z konsolami. Termin premiery Firewatch nie został wyznaczony, choć deweloper powiedział, że ma nadzieję wydać grę w 2015 roku.
- Producent: niezależne studio Campo Santo
- Gatunek: przygodówka FPP
- Realia: zagrożony pożarem las w amerykańskim stanie Wyoming (świat współczesny)
- Tematyka: eksploracja, odkrywanie tajemnic, budowanie relacji z jedyną postacią niezależną w grze
- Technologia: silnik Unity
- Platformy sprzętowe: PC (Windows, Mac, Linux), ponadto możliwe konsole
- Termin premiery: 2015 lub później
Akcja produkcji toczy się w prawdziwym świecie, a mianowicie w wielkim lesie w amerykańskim stanie Wyoming. Wcielimy się w niejakiego Henry’ego, steranego życiem faceta, który postanawia oderwać się od swoich problemów i uciec od cywilizacji, by pełnić przez lato funkcję strażnika puszczy, mającego za zadanie przede wszystkim wypatrywać zarzewi pożaru z wysokiej wieży ustawionej pośród drzew. Jednak spokojna praca w samotności (nawet pomimo panującej suszy i nieustannie trwającego stanu alarmowego) wkrótce skomplikuje się, gdy wokół Henry’ego zaczną zachodzić zjawiska, wobec których nie można przejść obojętnie.
Oprócz wspomnianej eksploracji, bardzo istotną częścią gry będzie budowanie relacji interpersonalnej z jedyną postacią niezależną, jaka znajdzie się w zasięgu bohatera. Mowa tu o Delilah, przełożonej protagonisty, z którą ów będzie miał nieustanny kontakt za pośrednictwem krótkofalówki. Mimo odległości między obiema postaciami, szefowa będzie dla Henry’ego o tyle ważna, że stanie się jedyną osobą dzielącą go od całkowitej samotności, a ponadto zachodzące wydarzenia będą dotyczyły również jej.
Niestety, twórcy nie podzielili się większą ilością szczegółów na temat Firewatch, nie wspominając o zwiastunie czy choćby screenshotach. Wiemy jeszcze tylko, że tytuł powstaje na silniku Unity i że zaoferuje on wyłącznie rozgrywkę dla pojedynczego gracza. Na koniec warto wspomnieć, że w skład Campo Santo wchodzi siedem osób, wśród których są byli pracownicy zespołów mających na koncie między innymi takie produkcje jak The Walking Dead: Season One, Mark of the Ninja, The Cave, Gone Home, BioShock 2 czy Brutal Legend.
Firewatch zwróciło nawet uwagę Tima Schafera, który wkrótce po ujawnieniu projektu napisał na Twitterze: „Ta nowa gra Campo Santo wygląda tak dobrze, że jest mi prawie przykro z powodu podłożenia im w studiu dwóch szpiegów, by sabotowali produkcję. Prawie”. Niewątpliwie ma to związek z dwójką członków tego zespołu, którzy przedtem maczali palce w projektach Double Fine Productions.