Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 maja 2013, 09:52

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Endless Space: Disharmony - pierwszy duży dodatek do kosmicznej strategii 4X

Studio Amplitude zapowiedziało Endless Space: Disharmony, czyli pierwsze duże rozszerzenie do popularnej kosmicznej strategii 4X z zeszłego roku.

W dodatek zagramy latem. - Zapowiedziano Endless Space: Disharmony - pierwszy duży dodatek do kosmicznej strategii 4X  - wiadomość - 2013-05-29
W dodatek zagramy latem.

Zeszłoroczne Endless Space okazało się jedną z najlepszych kosmicznych strategii ostatnich lat. Gra zebrała dobre recenzje i sprzedała się w ponad 300 tysiącach egzemplarzy, co jak na ten gatunek jest imponującą liczbą. Teraz twórcy, czyli ludzie ze studia Amplitude, zapowiedzieli pierwszy duży płatny dodatek. Otrzymał on tytuł Endless Space: Disharmony.

  1. Endless Space – oficjalna strona gry

Rozszerzenie będzie wymagało posiadania podstawowej wersji gry. Premiera nastąpi latem tego roku. Dodatek dostępny ma być zarówno w dystrybucji elektronicznej, jak i w wydaniu pudełkowym. Cenę ustalono na poziomie 9,99 euro, czyli w przeliczeniu około 42 zł. W naszym kraju Endless Space ukazało się dzięki firmie Techland, ale nie wiemy jeszcze czy zamierza ona wydać również Disharmony.

Fabuła dodatku skoncentruje się na prastarej rasie znanej jako Harmony, która pielgrzymuje przez kosmos od samych jego narodzin, szukając miejsca znanego jako Rdzeń. Istoty te mają postać rozumnych minerałów. Niestety, fatalny wpływ na ich funkcjonowanie ma gwiezdny Pył, który jest główną walutą dla pozostałych ras zamieszkujących uniwersum Endless Space. W obliczu tego zagrożenia imperium Harmony postanawia zniszczyć wszystkie planety, na których występuje Pył, bez względu na to, czy zamieszkują je żywe istoty, czy też nie.

Główną atrakcją rozszerzenia będzie możliwość objęcia dowództwa nad rasą Harmony. Twórcy nie zapominają jednak o graczach preferujących rozgrywkę innymi frakcjami. W bitwach wezmą udział nowe typu myśliwców i bombowców. Współgrać z tym mają ulepszenia systemu walki, oferujące dodatkowe formacje i systemy celowania. Ciekawe zmiany mają zajść również w mechanizmach inwazji na planety – wprowadzone zostaną oblężenia, bombardowania oraz ataki siłami lądowymi.

Ponadto kompletnej przebudowie ma ulec interfejs projektowania statków. Uzbrojenie podzielone zostanie na kilka kategorii, co ma ułatwić odpowiednie wyposażanie jednostek bojowych. W świecie gry pojawi się również czterech nowych bohaterów. Natomiast w trybie multiplayer dostępna będzie opcja wyłączenia w meczu wymiany technologii. Jest to funkcja, o którą prosiła duża część społeczności.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej