Zapowiedziano Day of the Tentacle: Special Edition
Studio Double Fine poinformowało, że pracuje nad Day of the Tentacle: Special Edition, czyli odświeżoną wersję klasycznej przygodówki studia LucasArts. Remake zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 4 i PlayStation Vita.
Mamy dobre wieści dla miłośników przygodówek. Podczas imprezy PlayStation Experience zapowiedziano odświeżoną wersję kolejnego przeboju studia LucasArts. Najnowszym klasykiem, który doczeka się takiego liftingu będzie Day of the Tentacle. Tzw. Specjalna Edycja zmierza na konsole PlayStation 4 i PlayStation Vita oraz pecety z systemami Windows, Linux i OSX. Niestety, nie ujawniono praktycznie żadnych innych konkretów, ani planowanej daty premiery. Wiemy jedynie, że remake powstaje w studiu Double Fine. To oczywiście najlepszy zespół do zrealizowania tego zadania, gdyż założył go Tim Schafer, który pełnił rolę jednego z głównych projektantów i scenarzystów przy produkcji pierwszej wersji Day of the Tentacle. Przypomnijmy, że Double Fine odpowiada również za nadchodzącą odświeżoną wersję Grim Fandango.
Day of the Tentacle było grą w pełni dwuwymiarową, więc spodziewamy się, że remake przypominać będzie to, co oferowały The Secret of Monkey Island: Special Edition oraz Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge, czyli narysowaną od nowa grafikę, unowocześniony interfejs oraz system podpowiedzi. Prawdopodobnie pojawi się także opcja włączenia oryginalnej, pełnej dużych pikseli, oprawy wizualnej.
Na koniec warto dodać, że Grim Fandango Remastered i Day of the Tentacle: Special Edition to nie jedyne przygodówki, które zamierza wypuścić na PlayStation 4 i PlayStation Vita studio Double Fine. Zespół ma w planach także konwersję Broken Age. Ten tytuł ukaże się w przyszłym roku w zestawie zawierającym oba epizody, tego samego dnia, gdy drugi odcinek trafi na pecety.
Day of the Tentacle to przygodówka wydana pierwotnie na pecety w 1993 roku. Za scenariusz i zagadki odpowiadał duet w składzie Tim Schafer raz Dave Grossman i dla tych twórców był to debiut w roli głównych projektantów.
Gra była kontynuacją Maniac Manion i jej fabuła obracała się wokół Fioletowej Macki, czyli zmutowanego potwora, którego wyhodował Doktor Fred Ediso. Istota przez lata służyła swojemu stwórcy jako asystent przy pracach w laboratorium, ale po wypiciu toksycznych ścieków przeszła metamorfozę, zwiększając swoje rozmiary i inteligencję oraz nabierając ochoty na przejęcie władzy nad światem.