autor: Marcin Skierski
Zakończona faza beta testów Quake Live i wprowadzenie płatności do gry
Faza beta testów sieciowej strzelaniny Quake Live dostępnej w zwykłej przeglądarce internetowej została właśnie zakończona. Przez ostatnie półtora roku gra była dostępna zupełnie za darmo, ale teraz jej twórcy postanowili wprowadzić systemy płatności, które pozwolą nam wykorzystać wszystkie oferowane możliwości.
Faza beta testów sieciowej strzelaniny Quake Live dostępnej w zwykłej przeglądarce internetowej została właśnie zakończona. Przez ostatnie półtora roku gra była dostępna zupełnie za darmo, ale teraz jej twórcy postanowili wprowadzić systemy płatności, które pozwolą nam wykorzystać wszystkie oferowane możliwości.
W standardowej wersji tytuł ten wciąż pozostanie darmowy i zaoferuje nam w takiej formie ponad 40 map oraz pięć trybów rozgrywki. Oprócz tego pozostanie obsługa listy przyjaciół, możliwość przyłączenia się do jednego klanu, statystyki dostępne z poziomu przeglądarki (historia rozgrywanych spotkań w ciągu ostatnich 28 dni) oraz matchmaking.
Chcąc skorzystać z większych możliwości, trzeba już będzie opłacać jeden z dwóch typów abonamentów. Subskrypcja Premium kosztuje 23.88$ (ok. 72zł bez podatku VAT) za rok i zaoferuje następujące udogodnienia:
- dostęp do dodatkowych map (na chwilę obecną 20 sztuk), w tym tych najbardziej popularnych z poprzednich części serii;
- tryb rozgrywki Freeze Tag;
- nagrody dostępne ekskluzywnie dla właścicieli abonamentu;
- możliwość dołączenia do pięciu różnych klanów oraz stworzenia swojego własnego;
- brak wyświetlanych reklam wideo przed poszczególnymi potyczkami;
- opcja wrzucenia dowolnej tapety do swojego profilu;
- statystyki obejmujące ostatnie 6 miesięcy rozgrywek.
Dwa razy więcej, bo 47.88$ (ok. 144zł bez podatku VAT) rocznie, zapłacimy za subskrypcję Pro, która zawiera wszystkie powyższe zalety oraz dodaje nowe:
- możliwość stworzenia własnego serwera gry, z pełną władzą dotyczącą ustalania reguł rozgrywki i opcją zapraszania przyjaciół do gry;
- ekskluzywne nagrody dla posiadaczy abonamentu Pro;
- zapraszanie nawet trzech znajomych z darmowym członkostwem do gry na mapach dostępnych tylko dla subskrybentów;
- możliwość dołączenia do dziesięciu różnych klanów oraz stworzenia swojego własnego;
- statystyki obejmujące ostatni rok rozgrywek.
Jak więc widać, pomimo wprowadzenia opłat, w dalszym ciągu można przystępować do sieciowych rozgrywek zupełnie za darmo. Bonusy przeznaczone dla abonentów niektórym osobom tak naprawdę nie muszą być potrzebne i z pewnością wielu z nich pozostanie przy darmowych możliwościach. Kwestią otwartą pozostaje, czy twórcy zamierzają coraz bardziej ograniczać nam możliwości grania bez opłat – wszystko zapewne będzie zależało od popytu na konta Premium i Pro.
Zarejestrować się i ewentualnie przystąpić do opłacania jednego z typów subskrypcji możemy na oficjalnej stronie Quake Live. Nic nie stoi na przeszkodzie, by najpierw sprawdzić grę za darmo i dopiero z czasem zdecydować, czy płatna oferta jest warta naszego zainteresowania.