futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 11 października 2024, 11:57

Zainteresowanie PS5 spada, ale i tak w Europie konsola Sony była najchętniej wybierana we wrześniu

We wrześniu 2024 roku PlayStation 5 było najchętniej kupowaną konsolą w Europie. Sony nie miałoby powodów do narzekań, gdyby nie porównanie z ubiegłorocznymi wynikami.

Źródło fot. Kerde Severin; Unsplash.com; 2020
i

Raport serwisu Games Industry za wrzesień 2024 roku pokazuje malejące zainteresowanie konsolami w Europie. PlayStation 5 i Xbox Series X/S zaliczyły spore spadki sprzedaży, przy czym platforma Microsoftu większe. Na plusie pozostaje jedynie Nintendo Switch, ale wzrost jest niewielki w porównaniu do ubiegłego roku. Niemniej to PS5 zdobyło pierwsze miejsce.

PS5 najczęściej kupowaną konsolą we wrześniu w Europie

Sony na pewno ma się czym pochwalić – w ostatnim miesiącu zdominowało konkurencję pod względem sprzedaży konsol w Europie. Porównując jednak dane do września 2023 roku, sytuacja nie wygląda już tak różowo. Sprzedaż PS5 spadła o 17%, a zainteresowanie PS5 Pro także nie wydaje się być wysokie (PS5 Pro wciąż jest dostępne w polskich sklepach). Drugie miejsce przypadło Nintendo Switch, ze wzrostem 1,5% rok do roku.

Najgorzej wypadają konsole Microsoftu – XSX/S znalazły się na trzecim miejscu ze sprzedażą mniejszą aż o 58%. Według Games Industry Switch wypracował swój wynik dzięki edycji specjalnej wersji Lite inspirowanej serią The Legend of Zelda. Natomiast we wrześniu 2023 roku na Xboksie miał premierę Starfield, co w tamtym czasie mogło napędzić sprzedaż konsol i poskutkowało tak dużą różnicą w wynikach sprzedaży.

Łącznie w Europie sprzedano 335 tysięcy wszystkich konsol i w nadchodzących miesiącach zapewne z łatwością uda się poprawić ten wynik, np. dzięki świątecznym promocjom. Znacznie bardziej imponują wyniki gier. W porównaniu do września 2023 roku sprzedano ich aż o 20% więcej na komputerach i konsolach. Łącznie do graczy z Europy trafiło około 17,6 milionów egzemplarzy.

Pierwsze miejsce zajęło EA Sports FC 25, które teoretycznie sprzedało się gorzej względem poprzedniej części (spadek o 2%), ale o 10% więcej osób wybrało najdroższą edycję gry, co prawdopodobnie zadowala Electronic Arts. Na drugim miejscu znalazło się The Crew, które jednak Ubisoft rozdawał prawie za darmo. Trzecie miejsce na podium przypadło Warhammerowi 40,000: Space Marine 2, który okazał się ogromnym sukcesem.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

więcej