autor: Łukasz Szliselman
Zaginięcie Ethana Cartera w rękach 50 tysięcy graczy
W ciągu dwóch tygodni od premiery gry Zaginięcie Ethana Cartera, tytuł został kupiony ponad 50 tysięcy razy. Niezależna produkcja polskiego studia The Astronauts ukazała się do tej pory wyłącznie na PC – w przyszłości ma również trafić na PlayStation 4.
Polskie studio The Astronauts poinformowało na Facebooku o wynikach sprzedaży swojej debiutanckiej produkcji – Zaginięcie Ethana Cartera (ang. The Vanishing of Ethan Carter). Los tytułowego chłopca zainteresował ponad 50 tysięcy graczy na całym świecie – a przynajmniej na tyle, żeby sięgnęli oni po oryginalną kopię gry w ciągu dwóch tygodni od premiery. Można tu zatem mówić o sukcesie, zwłaszcza że tytuł stworzyło stosunkowo nowe, niezależne studio deweloperskie, złożone z zaledwie ośmiu osób. Ponadto gra jak dotąd ukazała się wyłącznie na PC – edycja na PlayStation 4 to jeszcze kwestia co najmniej kilku miesięcy, jako że twórcy zabrali się za nią dopiero po premierze pecetowej.
Zaginięcie Ethana Cartera można zaliczyć do gier przygodowych, ale nie jest to typowy point-and-click. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, a świat jest w pełni otwarty i gotowy do swobodnej eksploracji. Produkcję wyróżnia też ciekawy interfejs oraz w pełni trójwymiarowa grafika, stworzona przy użyciu technologii Unreal Engine 3. Interesujący jest również aspekt detektywistyczny, główny bohater dysponuje bowiem nadprzyrodzonymi zdolnościami. Przykładowo, potrafi on kontaktować się ze zmarłymi i poznać, jak wyglądały ich ostatnie chwile. Pomysły te złożyły się na udaną i godną polecenia produkcję – według naszego recenzenta Zaginięcie Ethana Cartera zasłużyło na wysoką ocenę 9/10.
- Recenzja gry Zaginięcie Ethana Cartera - piękna eksploracja z Lovecraftem w tle
- Zaginięcie Ethana Cartera - poradnik do gry
- Oficjalna strona gry The Vanishing of Ethan Carter