futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 25 lipca 2024, 13:53

Z nową aplikacją od AMD sprawdzisz swój input lag. Program działa także z kartami graficznymi Intela i Nvidii

AMD udostępniło uniwersalne narzędzie, które pozwoli graczom sprawdzić input lag w ogrywanych produkcjach. Aplikacja jest dostępna dla posiadaczy różnych podzespołów, nie tylko od AMD.

Źródło fot. Samsung Memory; Unsplash.com; 2022
i

Opóźnienie względem tego, jaki ruch wykonujemy myszką i tym co widzimy na ekranie, jest jednym z najważniejszych elementów w trakcie wirtualnej rywalizacji. Nowe darmowe narzędzie Frame Latency Meter od AMD, pozwoli nam sprawdzić w wybranych grach, jakiego faktycznie opóźnienia doświadczamy i czy monitor z wyższym odświeżaniem faktycznie robi różnicę (vide Digital Trends).

Darmowa aplikacja pozwoli sprawdzić opóźnienie w grach

Frame Latency Meter jest programem, który dzięki wykorzystaniu kodeków Advanced Media Framework (AMF) oraz Desktop Duplication (DXGI) pozwala na przetestowanie swoich gier posiadaczom różnych kart graficznych. Jedynym wymogiem jest obsługa DirectX-a 11, a same gry należy włączać w oknie, żeby test mógł zostać przeprowadzony.

W ten sposób każdy chętny może zebrać statystyki dotyczące opóźnień w grach oraz klatkażu. Wyniki są zapisane w pliku w formacie CSV, więc między innymi przy pomocy zwykłego Excela można się z nimi zapoznać i je przeanalizować. Narzędzie jest skierowane między innymi do deweloperów oraz graczy, którym zależy na maksymalnej optymalizacji swojej rozgrywki.

Aplikację FLM możemy dostosować do swoich potrzeb, ustawiając odpowiadające nam skróty klawiszowe, sposób wyświetlania wyników oraz to, w jaki sposób pomiary mają być przeprowadzane (ruch myszki lub kliknięcia myszki). Program zanotuje również, że gra korzysta z technologii generowania klatek, jeśli zaznaczymy stosowną opcję.

Frame Latency Meter został udostępniony kilka dni temu i każdy zainteresowany może go pobrać z jednego z dwóch źródeł. Pierwszym z nich jest dedykowane repozytorium na GitHubie, a drugim platforma GPU Open. Po rozpakowaniu pliku wystarczy włączyć program, wybraną grę i rozpocząć test, żeby sprawdzić opóźnienie.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

więcej