Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 marca 2016, 19:56

autor: Kamil Zwijacz

XCOM 2 z pierwszym dużym patchem (lepsza optymalizacja, mniej błędów itd.)

Studio Firaxis Games opublikowało pierwszą dużą aktualizację gry strategicznej XCOM 2 z lutego bieżącego roku. Patch poprawia m.in. optymalizację, eliminuje rozmaite błędy, wprowadza usprawnienia do multiplayera i nie tylko.

Wczoraj, przy okazji ogłoszenia daty premiery dodatku Dzieci Anarchii (Anarchy’s Children) do gry XCOM 2, studio Firaxis Games poinformowało o zbliżającej się aktualizacji produkcji. Ta jest już dostępna, więc tytuł powinien sam się zaktualizować, ale jeżeli tego nie zrobił, to zresetujcie Steama. Deweloper opublikował również szczegółową zawartość patcha, który poprawia wydajność, eliminuje rozmaite błędy, wprowadza tryb Zip Mode i nie tylko. Najważniejsze rzeczy wypunktowaliśmy poniżej, a przy okazji przypominam, że XCOM 2 dostępne jest na komputerach osobistych od 5 lutego bieżącego roku. Produkcja okazała się świetnym tytułem dla fanów serii, więc jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście, to kupicie ją u rodzimych sprzedawców, w cenach zaczynających się od około 159 zł – szczegóły znajdziecie w ramce obok.

XCOM 2 z pierwszym, dużym patchem (lepsza optymalizacja, mniej błędów itd.) - ilustracja #1

Wybrane elementy aktualizacji gry XCOM 2:

Optymalizacja:

  • tryb Zip Mode, zwiększający szybkość animacji ruchów;
  • wsparcie dla Nvidia SLI i AMD Crossfire;
  • usunięto opcję MSAA z domyślnych ustawień,
  • autodostosowywanie ustawień celuje teraz w 40 klatek na sekundę, a nie 30 jak miało to miejsce wcześniej;
  • zredukowano rozdzielczość cieni przy ustawieniu High z 2048 na 1536 pikseli;
  • włączono potrójne buforowanie, by ulepszyć działanie V-synca.

Rozgrywka:

  • dodano nowe rekomendowane ustawienia kontrolera Steam;
  • naprawiono błąd sprawiający, że jednostki VIP otrzymywały obrażenia, gdy zaatakowano ich pierwotną lokalizację;
  • naprawiono błąd z cywilami blokującymi jednostki XCOM;
  • pozbyto się błędu sprawiającego, że gra nie zapisywała wyborów związanych z postaciami;
  • usprawniono działanie kamery;
  • zoptymalizowano niektóre elementy rozgrywki, powodujące dłuższe przestoje.

Multiplayer:

  • dodano obrotową kamerę;
  • poprawiono słabe komunikowanie się z graczami, skutkujące opóźnieniami.