Xbox Series X uruchomi starsze gry nawet w 120 FPS
Microsoft obiecuje tysiące gier w kompatybilności wstecznej na Xboxa Series X oraz wykorzystanie pełnej mocy nowej generacji dla poprawienia ich działania.
Jason Ronald (dyrektor ds. zarządzania programem dla Xbox Series X) ujawnił mnóstwo informacji o temacie rozpalającym Internet w ostatnim czasie – kompatybilności wstecznej. W opublikowanej wiadomości stwierdził, że dla Microsoftu niezwykle ważne jest, aby „zachować dziedzictwo” poprzedniej generacji konsol, tak aby nowe pokolenie graczy mogło doświadczyć najlepszych gier z przeszłości na nowym sprzęcie. Zaznaczył on, że jego zespół spędził ponad 100 000 godzin na testowaniu gier z Xbox One S, Xbox 360, a nawet oryginalnego Xboxa z 2001 r. Tak śmiałe zapewnienia, połączone z konkretnymi liczbami, wpisują się w trend agresywnej i bardzo skutecznej (przynajmniej w opinii większości internautów) polityki marketingowej Microsoftu w ostatnim czasie, który w przeciwieństwie do Sony (i wyśmiewanej przez fanów prezentacji dysku SSD) ujawnia dużo szczegółów odnośnie swojej nowej konsoli.
Równie ważną informacją, co rozmiar biblioteki gier, jest również obietnica podniesienia ich jakości. Xbox Series X ma oferować uruchomianie produkcji ze starszych konsol z wyższą liczbą klatek na sekundę (w wybranych grach wzrost będzie podwójny - z 30 fps do 60 fps lub z 60 fps do 120 fps) i aktywnym trybem HDR (ma być wspierany nawet w tytułach, które nie obsługiwały go nigdy). Wszystko to ma się odbywać bez żadnej utraty płynności czy jakości obrazu, a rozdzielczość będzie podnoszona do 4K. Na koniec usłyszeliśmy jeszcze, że zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami starsze tytuły skorzystają z dysku SSD, w związku z czym drastycznemu skróceniu ulegną czasy ładowania.
Trzeba przyznać, że wizja Microsoftu jest kusząca i poza obietnicami dostaliśmy dużo konkretów, znamy wygląd konsoli oraz sporo szczegółów, których Sony nie ujawnia. Z opinii internautów wynika jednak (z czym trudno się nie zgodzić), że to jakość i liczba tytułów ekskluzywnych będzie ważniejszym czynnikiem przy wyborze konsoli.