autor: Bartosz Świątek
Xbox Series X nie gorszy od PS5. Konsola też ma dedykowany układ dźwiękowy
Wygląda na to, że podobnie jak PS5, Xbox Series X będzie posiadał dedykowany układ, który obsłuży dźwięk przestrzenny. Sprzęt najprawdopodobniej wykorzysta opracowaną przez Microsoft technologię ray tracingu dźwiękowego.
W SKRÓCIE:
- podobnie jak PS5, Xbox Series X będzie posiadał dedykowany układ do obsługi dźwięku;
- sprzęt najprawdopodobniej wykorzysta technologię ray tracingu dźwiękowego;
- niektóre funkcje GPU konsol nowej generacji będą charakterystyczne dla danego urządzenia.
Wbrew informacjom, które pojawiły się w sieci po ujawnieniu specyfikacji PlayStation 5, konkurencyjna wobec tego sprzętu konsola Microsoftu – Xbox Series X – również będzie posiadała dedykowany układ odpowiadający za obsługę dźwięku. Potwierdził to na Twitterze grafik pracujący dla giganta z Redmond, James Stanard.
Informacje na temat chipu dźwiękowego pojawiają się także w tekście opublikowanym na stronie Xboksa. Z zawartych tam detali można wywnioskować, że sprzęt będzie korzystał z opracowanej przez Microsoft technologii ray tracingu dźwiękowego.
Poczynając od lepszego oświetlenia, przez cienie i odbicia, a kończąc na bardziej realistycznej akustyce i dźwięku przestrzennym, raytracing umożliwia deweloperom tworzenie lepiej odwzorowanych fizycznie światów. Jako pierwsza konsola do gier, Xbox Series X obsługuje wysokowydajny, sprzętowo akcelerowany ray tracing – czytamy.
Wracając jeszcze na moment do Jamesa Stanarda – zauważył on także, że nie należy oczekiwać, że układy graficzne, które znajdziemy w PS5 i nowym Xboksie będą posiadały dokładnie te same funkcje. Niektóre z nich będą ekskluzywne dla danej konsoli – dotyczy to m.in. nowoczesnej technologii streamowania tekstur, która pozwala znacząco ograniczyć ilość przesyłanych danych.