futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 23 marca 2020, 09:25

autor: Bartosz Świątek

Xbox Series X nie gorszy od PS5. Konsola też ma dedykowany układ dźwiękowy

Wygląda na to, że podobnie jak PS5, Xbox Series X będzie posiadał dedykowany układ, który obsłuży dźwięk przestrzenny. Sprzęt najprawdopodobniej wykorzysta opracowaną przez Microsoft technologię ray tracingu dźwiękowego.

Xbox Series X nie gorszy od PS5. Konsola też ma dedykowany układ dźwiękowy - ilustracja #1
PS5 wcale nie musi mieć przewagi w kwestii dźwięku przestrzennego.

W SKRÓCIE:

  1. podobnie jak PS5, Xbox Series X będzie posiadał dedykowany układ do obsługi dźwięku;
  2. sprzęt najprawdopodobniej wykorzysta technologię ray tracingu dźwiękowego;
  3. niektóre funkcje GPU konsol nowej generacji będą charakterystyczne dla danego urządzenia.

Wbrew informacjom, które pojawiły się w sieci po ujawnieniu specyfikacji PlayStation 5, konkurencyjna wobec tego sprzętu konsola Microsoftu – Xbox Series X – również będzie posiadała dedykowany układ odpowiadający za obsługę dźwięku. Potwierdził to na Twitterze grafik pracujący dla giganta z Redmond, James Stanard.

Informacje na temat chipu dźwiękowego pojawiają się także w tekście opublikowanym na stronie Xboksa. Z zawartych tam detali można wywnioskować, że sprzęt będzie korzystał z opracowanej przez Microsoft technologii ray tracingu dźwiękowego.

Poczynając od lepszego oświetlenia, przez cienie i odbicia, a kończąc na bardziej realistycznej akustyce i dźwięku przestrzennym, raytracing umożliwia deweloperom tworzenie lepiej odwzorowanych fizycznie światów. Jako pierwsza konsola do gier, Xbox Series X obsługuje wysokowydajny, sprzętowo akcelerowany ray tracing – czytamy.

Wracając jeszcze na moment do Jamesa Stanarda – zauważył on także, że nie należy oczekiwać, że układy graficzne, które znajdziemy w PS5 i nowym Xboksie będą posiadały dokładnie te same funkcje. Niektóre z nich będą ekskluzywne dla danej konsoli – dotyczy to m.in. nowoczesnej technologii streamowania tekstur, która pozwala znacząco ograniczyć ilość przesyłanych danych.

  1. Xbox – strona oficjalna